اجتماعی

آغاز پایلوت نسخه نویسی الکترونیک از اول مهر برای بیمه شدگان نیروهای مسلح

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ضمن اعلام اینکه اجرای پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیک را به زودی و از مهر ماه در مراکز منتخب با ماهیت های مختلف شروع می شود گفت: برنامه ریزی ما این است که تا آخر سال فاز پایلوت طرح را تمام و سال ۱۴۰۰ به صورت سراسری اجرا کنیم.

دکتر امیر نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به رونمایی از سامانه های نسخه نویسی الکترونیک و مدیریت داده های یکپارچه مبتنی بر هوش مصنوعی در تیرماه جاری، درباره روند اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک توضیحاتی ارائه داد و گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از جمله موضوعاتی است که بیش از ۱۰ سال است مطرح شده و همه سازمان های بیمه گر به دنبال پیاده سازی آن هستند.

وی افزود: سامانه ما نیز آماده شده است و چون بعد از تامین اجتماعی و بیمه سلامت شروع کردیم، امتیازاتی نسبت به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی آنها دارد زیرا سعی کریم نواقص برنامه های آنها را رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراکز ارائه دهنده خدمت به ما با بیمه سلامت و تامین اجتماعی مشترک است و با ما هم طرف قرارداد هستند گفت: برای آنکه مراکز دچار سردرگمی نشوند این کار را در قالب همان پلتفرم تامین اجتماعی و بیمه سلامت انجام دادیم و مجوزهای لازم دریافت شده است.

نوروزی افزود: اجرای پایلوت این طرح را به زودی و از مهر ماه در مراکز منتخب با ماهیت های مختلف شروع می کنیم.

وی درباره زمان اجرای قطعی طرح گفت: برنامه ریزی ما این است که تا آخر سال فاز پایلوت را تمام و سال ۱۴۰۰ به صورت سراسری اجرا کنیم. این موضوع تکلیف شورای عالی بیمه و هیئت مدیره سازمان است و باید انجام شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح درباره مدیریت داده های یکپارچه مبتنی بر هوش مصنوعی نیز اظهار کرد: از سال ۸۶ و ۸۷ اطلاعات بیمه شدگان را جمع آوری کردیم که در سرورها وجود دارد. از سال ۹۱ یک پالایش دیگر انجام شد.

نوروزی افزود: اکنون نیز پایش این اطلاعات را انجام دادیم تا بتوانیم تصمیمات و ضوابط را بر پایه آن هوشمند کنیم. بازنگری های لازم انجام شده و ما در قالب داده کاوی نقاط آسیب اطلاعات را شناخته ایم و با هوشمندسازی سیستم، طراحی هایی را انجام داده ایم که در نسخه نویسی الکترونیکی به ما کمک می کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46140
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن