گزارش

آغاز دور جدید پایش شبکه راه‌های فرعی کشور

دور دوم پایش وضعیت رویه راه‌های فرعی کشور از روز شنبه هشتم آبان‌ماه با فعالیت دو اکیپ مجهز به تجهیزات هوشمند ارزیابی راه‌ها و تصویر برداری خودکار و با همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، دکتر حمزه ذاکری مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل این سازمان با اعلام این مطلب اظهار داشت:
در راستای اجرای برنامه های تحول فناورانه سازمان، تولید و توسعه سامانه های هوشمند و داده محور به‌عنوان یک رسالت راهبردی با رویکرد افزایش کارآمدی و استفاده از ظرفیت های موجود، پیگیری جدی شده است.
ذاکری خاطرنشان کرد: با تکمیل مرحله تحلیل اطلاعات و بارگذاری نتایج در سامانه یکپارچه مدیریت روسازی، امکان برنامه ریزی سیستماتیک نگهداری راه های فرعی کشور و اولویت بندی بهینه پروژه ها با توجه به منابع محدود، برای سال 1401 امکانپذیر می شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: نسخه جدید سامانه مدیریت روسازی راه‌های کشور، با ایجاد قابلیت های جدید مانند داشبوردهای مدیریتی، مدل های اضمحلال، تخصیص رویکردهای نگهداری، نقشه های نواری و اخذ گزارش های متنوع و تلفیق داده ها، امکان دسترسی به یک سیستم داده محور جهت تصمیم گیری های مدیریتی را محقق کرده است.
ذاکری عنوان کرد: با توجه به قابلیت های جدیدی که بر اساس آخرین استانداردها ، مبانی علمی و تخصصی روز دنیا طراحی شده، این سامانه از دستاوردهای جدید تحول فناوری در وزارت راه و شهرسازی و در راستای استقرار حکمرانی داده در شفافیت فرآیندهای عملیاتی محسوب می شود.
وی افزود: پس از تجربه موفق برنامه ریزی سیستماتیک دور سوم رویه راه های شریانی در سال 1400 که با پشتیبانی و حمایت معاون راهداری انجام شد، بروز رسانی وضعیت 40000 کیلومتر از راه های فرعی با پشتیبانی معاون راههای فرعی و روستایی، معاون برنامه ریزی، دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور تا پایان سال انجام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77942
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن