یادداشت

پولسازی با اینستاگرام

اینستاگرام ؛ جز داغ ترین و پربازدید ترین شبکه های اجتماعی ایران است که علاوه بر محبوبیتش در حوزه ی اجتماعی، به نوبه ی خود ،تحولی در حوزه ی کسب و کار به پا کرده است. کسب و کارهایی که پولسازی با اینستاگرام را به خوبی یاد گرفته اند و از طرق مختلف از آن کسب درآمد می کنند.  البته در طول چند سال اخیر، اینستاگرام هم به خوبی نشان داده است که به یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها تبدیل شده است و می تواند به عنوان یک ویترین مناسب ،سبب دیده شدن محصولات و خدمات گردد. آمار جالبی نشان می دهد که هفتاد و پنج درصد از افراد به تبلیغات در اینستاگرام واکنش نشان می‌دهند و بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام تا به حال ،حداقل یک خرید از آن داشته ‌اند. افراد زیادی وجود دارند که همواره در پی آموزش هایی برای کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام هستند. خاصیت اینستاگرام این است که هر کسی با هر شرایطی می تواند از آن ها به عنوان منبعی برای کسب درآمد خود استفاده کند. غالبا افراد با خود می اندیشند، برای این که از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنند، حتماً باید برای شروع، سرمایه زیادی داشته باشند، در حالیکه این موضوع متمایز با واقعیت حال حاضر فضای اینستاگرام است.

افراد به طرق مختلف می توانند از این راه کسب درآمد کنند. یکی از این روش ها ،فروش مستقیم کالا و خدمات است. فروشنده های بسیاری هستند که با کسب مهارت های ویژه حتی برای تخصصی ترین محصولات مهندسی بازار ارزشمندی ایجاد نموده اند. پوشاک و لوازم خانگی، محصولاتی از این دست که جای خود دارد. این خاصیت شبکه اجتماعی اینستاگرام است که هر کسی با هر شرایطی می تواند از آن کسب درآمد و درآمد زایی کند. فقط باید در ابتدا و شروع  کار، با یک سری اصول و قواعد، با سرعت به سمت موفقیت حرکت کنید. روش بعدی فروش غیرمستقیم کالا و خدمات است. بیشتر افرادی که فالوورهای زیادی دارند و یا به اصطلاح اینفلوئنسرها می توانند از این روش برای گرفتن تبلیغات دیگر کسب و کارها اقدام به کسب درآمد کنند. در واقع کاربران شما ،اگر نام تجاری یا برندتان را از زبان اینفلوئنسرهای قابل اعتماد بشنوند، اعتبار بیشتری برای شما قائل شده و راحت تر به شما اعتماد می کنند. به این روش اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار نیز گفته می شود. کسب و کارهای زیادی از این روش برای معرفی و برند سازی خود استفاده می کنند. مزیت استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار یا بازاریابی اینستاگرام هیچ حد و مرزی ندارد.بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که اینستاگرام ؛بهترین جای دنیا برای شروع هر بیزینسی است.

اینستاگرام بهترین ایده
اینستاگرام بهترین ایده

چرا که برعکس دنیای واقعی، که کسب و کارها دارای  محدودیت های فراوانی هستند و در واقع موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی کسب و کار در شب ها و … می تواند سبب شود ،رشد کسب و کارتان در یک مقطع متوقف شود اما اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد می کند. اینستاگرام می تواند از توانایی ها ی شما بطور ۲۴ ساعته برای جذب مشتری و گسترش کسب و کارتان استفاده نماید. این امر اهمیت اینستاگرام برای کسب و کار شما را صد چندان می سازد. برند سازی هم از جمله روش هایی است که می توان گفت،به صورت غیرمستقیم از طریق آن کسب درآمد از اینستاگرام داشت. بسیاری از کسب و کار ها از طریق برند سازی در اینستاگرام سعی می کنند ،مخاطبان زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنند و بعد روی آن ها بازاریابی انجام دهند. بطور مثال ،کسب و کارهایی که با برند سازی قصد دارند ،مخاطبان زیادی را به حضور در سمینارها و ورک شاپ های عملی شان دعوت کنند، نمونه ی موفقی از برند سازی در اینستاگرام هستند.

البته بسیاری معتقدند که کسب درآمد از این طریق به مرحله ی اشباع رسیده است و اکنون دیگر زمان مناسبی برای ورود به این فضا نیست. تفکری غلط که باعث می شود که شما را از رسیدن به موفقیت باز دارد. همانطور که در دنیای واقعی نمی توان ره صد ساله را یک شبه طی نمود، فضای اینستاگرام هم نیاز به پشتکار و مداومت دارد. هر روز که می‌گذرد ایده های جدید و نو در اینستاگرام دیده می‌شود. افرادی با نبوغ و پشتکار که با ایده های نو کسب و کار اینترنتی، بدون سرمایه و با درآمد بالا راه اندازی می کنند. کسب در آمد از اینستاگرام، نه یک آرزو بلکه یک هدف در دسترس است. البته هستند تبلیغات فریبنده ای که با معرفی کردن اینستاگرام به عنوان یک منبع پر از پول، این فضا را آرمانی توصیف کرده اند که البته بیشتر به دنبال پر کردن جیب هایشان هستند. اما اگر شما اصولی عمل کنید، قطع به یقین می توانید سهم خود را از این فضای نامحدود دریافت نمایید.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79134
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن