گزارش

ذیحساب و مدیر مالی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی؛ با پرداخت الکترونیکی خسارات، تقویت انضباط مالی صندوق و رضایت ارباب رجوعان صورت پذیرفت

بهروز ابراهیم‌زاده ذیحساب و مدیر مالی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اظهار داشت: پرداخت الکترونیکی خسارات وارد شده به شخص ثالث ضمن تقویت انضباط مالی و کاهش هزینه‌های ناشی از افزایش نرخ دیات صندوق، با تسریع در پرداخت خسارات به زیان‌‌دیدگان و ایفای به موقعه تعهدات قانونی موجب جلب رضایت ارباب رجوعان صندوق گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق تأمین خسارات بدنی؛ بهروز ابراهیم‌زاده ذیحساب و مدیر مالی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با اشاره به مکانیزه نمودن فرایندهای اجرایی در پرداخت الکترونیکی خسارات و دریافت حواله پرداخت تصریح نمود: با توجه به قوانین جدید صدور چک و به دنبال تسهیل فرآیندها و استفاده از کنترل‌های سیستمی، فرآیند صدور چک حذف و پرداخت الکترونیکی و آنی جایگزین گردید. ضمناً زیاندیدگان یا ذینفعان پرونده ها با مراجعه به سایت صندوق می توانند بصورت الکترونیک حواله‌های پرداختی را دریافت نمایند.
ابراهیم‌زاده با بیان اینکه سامانه جامع الکترونیک ماده ۳۲ قانون بیمه شخص ثالث از سال ۱۳۹۷ با همکاری بانک ملی ایران و شرکت‌های بیمه و با تولیت این صندوق مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود گفت: در جهت ارتقای سامانه مذکور و رفع برخی مشکلات از جمله قطعی سیستم بانکی و پیچیدگی فرآیند و با هدف تکریم ارباب رجوعان، سامانه جدید تحت عنوان سرویس انتقال پول الکترونیکی با در نظر گرفتن نیازمندی‌های صندوق طراحی و پس از تست و کنترل‌های لازم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ذیحساب و مدیر مالی صندوق خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های بارز این سامانه می‌توان به امنیت بالا، کنترل دقیق مبلغ پرداختی بر مبنای بررسی صحت اطلاعات هویتی و بانکی زیان‌دیدگان، رسیدگی و پرداخت آنی و لحظه‌ای خسارت‌های زیان‌دیدگان، دسترسی آسان و سریع زیان‌دیده به مبالغ تودیعی شرکت‌های بیمه در شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور که تاکنون نیز باعث رضایت بالای ارباب رجوعان قرار گرفته است نام برد.

ابراهیم‌زاده ضمن اشاره به اینکه در سنوات گذشته خسارات آسیب‌دیدگان به حساب مراجع قضایی واریز می‌گردید که مشکلاتی را برای خسارت دیدگان و مراجع قضایی به همراه داشت عنوان کرد: با پرداخت الکترونیکی خسارت به حساب تایید شده اشخاص آسیب‌دیدگان یا وراث قانونی آنان توسط سامانه سیاح بانک مرکزی ج.ا.ا ضمن تسریع در انتفاع آسیب‌دیده از دیات متعلقه موجبات تسهیل فرآیند کاری مراجع قضائی را نیز فراهم گردید.

وی در پایان یادآور شد: دسترسی زیان‌دیدگان به حواله‌های پرداخت خسارت بصورت الکترونیکی یکی دیگر از دستاوردهایی بود که با توجه به محدودیت‌های کرونایی ضمن کاهش هزینه‌های جاری صندوق در جهت تکریم ارباب رجوع گام بسیار مهمی به شمار می‌آید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن