ویژگی‌های یک وب سایت خبری کاربردی و همگام با نیاز امروز

قبل از هر سخن تازه‌ای در مورد وب‌سایت‌ خبری، قصد داریم که به زبان ساده بیان کنیم مفهوم وب‌سایت خبری و خبرگزاری اینترنتی چیست؟

خبرگزاری یعنی ابلاغ و رساندن خبر به مخاطب. در لغت نامه‌ی معین، خبرگزاری یعنی سازمانی که خبرها را کسب و منتشر می‌کند. در‌واقع خبرگزاری اخبار را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده و در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. حالا ببینیم وب‌سایت خبری چیست؟ وب‌سایت خبری همان‌طور که از نامش پیداست یک پایگاه سازمان یافته و جامع و کامل است که اخبار مختلف مانند خبرهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. در واقعوب‌سایت خبری، یک وب‌سایت تخصصی و سازمان‌دهی شده از خبرگزاری است. حال واقعیت انکارناپذیر این است که بدون وجود وب‌سایت خبری، موفقیت خبرگزاری در دنیای امروز امکان‌پذیر نخواهد بود.

یک وب‌سایت خبری و یا خبرگزاری معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟

وب‌سایت خبری و یا خبرگزاری معتبر
وب‌سایت خبری و یا خبرگزاری معتبر

همانطور که می‌دانید امروزه بیشتر خبرها از طریق دنیای وب و به صورت آنلاین پیگیری می‌شوند و ما برای مطلع شدن از خبر مورد نظرمان مستقیم به سراغ اینترنت و وب‌سایت های خبری می‌رویم. حال پرسش‌هایی که در اینجا مطرح می‌شوند این است که با وجود وب سایت‌های متعدد خبرگزاری، کدام سایت بهتر بوده و خبرش موثق‌تر از بقیه است؟ و اینکه نهایتاً کدام وب‌سایت و خبرگزاری را انتخاب کنیم؟ برای یافتن جواب درست پیشنهاد می‌کنم موارد زیر که ویژگی‌های یک وب‌سایت خبری معتبر و موفق است را مطالعه نمایید.

سرعت و بارگذاری سریع وب سایت خبری:

بارگذاری سریع وب سایت خبری
بارگذاری سریع وب سایت خبری

اولین موردی که زمان جستجو برای یافتن خبر موردنظرمان توجه ما را جلب می‌کند، سرعت بارگذاری سایت است. کاربران، سایت‌هایی که سرعت بالایی دارند را ترجیح داده و به سرعت خبرگزاری‌های باسرعت پایین را ترک می‌کنند. بنابراین سرعت وب‌سایت خبری از نکات اولیه و مهم در انتخاب آن است.

دسته‌بندی مناسب اخبار و مسیر مشخص:

دسته‌بندی مناسب اخبار
دسته‌بندی مناسب اخبار

اینکه وب‌سایت مسیر مشخصی داشته باشد و کاربر با وارد شدن به وب سایت خبری، مستقیم به مقصد مورد نظر خود برسد، امری بسیار ضروری است. ایجاد دسته‌بندی مناسب، از گیج شدن کاربر و خسته شدن او جلوگیری کرده و موجب می‌شود با دیدن نظم و انسجام وب‌سایت خبری، مجدد به آن مراجعه کند.

بخش دیدگاه، اشتراک‌گذاری و منبع خیر:

منبع خیر
منبع خیر

قرار دادن بخش دیدگاه و قابلیت به اشتراک‌گذاری مطالب توسط کاربر، حس اعتماد بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کند. همچنین ذکر منبع خبر، موثق و معتبر بودن آن خبر را تأیید می‌کند. همانطور که می‌دانید در وب سایت‌های معتبری چون ویکی‌پدیا، ذکر منبع مطلب، امری رایج و اجتناب‌ناپذیر است.

تعامل پذیری وب سایت خبری با دستگاه‌های مختلف:

بسیاری از کاربران اخبار موردنظر خود را از طریق موبایل یا تبلت چک می‌کنند، اگر وب‌سایت خبری قابلیت واکنشگرایی را نداشته باشد، به سرعت مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

فونت و قلم محتوای خبری :

فونت مناسب نکته‌ی بسیار مهمی در سایت‌های خبری است. زیرا در صورتی که مقالات و اخبار منتشر شده در وب‌سایت خبری، از فونت مناسبی برخوردار نباشند، به دلیل دلزدگی و خستگی چشم، مخاطبان به سرعت وب سایت را ترک کرده و دیگر به آن مراجعه نمی‌کنند.

اخبار بروز و لحظه ای:

اخبار بروز
اخبار بروز

به روز رسانی مداوم اخبار، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بقا و به نوعی وفادار کردن کاربران سایت است. درصورتی که وب‌سایت خبری همیشه اخبار روز را منتشر نماید، کاربران دیگر نیازی به مراجعه‌ی خبرگزاری‌های دیگر را ندارند.

مواردی که در بالا عنوان شدند از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وب‌سایت خبری خوب و معتبر هستند. اگر وب سایتی به غیر از موارد ذکر شده، از امکان تحلیل خبر نیز برخوردار باشد، متخصصان حوزه‌های مختلف را نیز به عنوان کاربران همیشگی، به سمت خود جذب می‌کند.

وب‌سایت خبری و تحلیلی تفاهم آنلاین، علاوه بر انتشار اخبار به‌روز در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… به صورت تخصصی نیز اخبار حوزه‌های مختلف را تحلیل و بررسی می‌کند. همچنین نکته‌ی جالب و حائز اهمیت این وب‌سایت خبری، انتشار اخبار در حوزه‌ی کارآفرینی و چاپ زندگی کارآفرینان کشور، با هدف ایجاد انگیزه و حس مثبت و ترغیب تولیدکنندگان و کارآفرینان است. همانطور که می‌دانید نیاز به کسب و کار جدید و کارآفرینی، همچنین تولیدات داخلی،به مقدار زیاد در داخل کشور عزیزمان احساس خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52222
دکمه بازگشت به بالا
بستن