متروی تهران به “حکیمیه” میرسد
مجری خط چهار متروی تهران از رسیدن مترو به تهرانپارس و حکیمیه در شرق تهران خبر داد.
به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، علی عدلی اظهار کرد: بدنه اصلی خط چهار مترو به طول ۲۰ کیلومتر با ۱۹ ایستگاه از ایستگاه کلاهدوز تا ارم سبز فعال است که در این میان، یک انشعاب هم به سمت فرودگاه مهرآباد ایجاد کردیم و در حال حاضر نیز این انشعاب فعال است.
وی با بیان اینکه قرار است در توسعه غربی خط چهار مترو، از ارم سبز تا چهارباغ به طول چهار کیلومتر تا چهار ایستگاه فعالیت خود را ادامه دهیم، تصریح کرد: توسعه غربی خط چهار در اواخر دوره مدیریت محسنهاشمی در مترو به صورت تهاتری انجام شد، اما با اینکه تونلها حفر شده ولی هنوز اقدامی برای ایجاد ایستگاهها صورت نگرفته است و لازم به اقدامات جدیتر برای حل مشکلات است.
مجری خط چهار متروی تهران در ادامه، با بیان اینکه در این دوره مطالعات امکانسنجی و ارزیابی مسیر در قسمت شرقی خط چهار انجام شده و این مطالعات سبب ایجاد تغییراتی در طرح اولیه شد، ادامه داد: مطالعات نشان داد که توسعه شرقی خط چهار مترو به طول ۱۰.۵ کیلومتر امکانپذیر است و با توجه به دپوی پارکینگی که خط چهار دارد، میتوانیم از این محل برای توسعه شرقی استفاده کنیم.
وی در مورد جزئیات این خط اظهار کرد: توسعه شرقی از ایستگاه کلاهدوز آغاز و پس از گذر از محلههایی همچون تهراننو، تهرانپارس و حکیمیه در انتها به دانشگاه آزاد تهران-شمال و دانشگاه شهید عباسپور میرسد.
مجری خط چهار متروی تهران با بیان اینکه برای این خط مترو، ۹ ایستگاه پیشبینی شده است، گفت: این خط از ایستگاه کلاهدوز آغاز میشود و پس از آن به فلکه چایچی و میدان شقایق در تقاطع بزرگراه شهید باقری و خیابان دماوند میرسد و با گذر از زیر بزرگراه باقری به حرکت خود ادامه داده و ایستگاه سوم این خط جدید، تقاطع بزرگراه باقری با خیابان جانبازان خواهد شد و بعد از آن نیز ایستگاهی در تقاطع شهید باقری و شهید سلیمانی خواهیم داشت که این ایستگاه با خط 2 مترو تقاطع دارد و بعد از آن ایستگاهی در حد فاصل بزرگراه شهید باقری و خیابان ۱۹۶ خواهیم داشت و پس از آن به سمت شرق ادامه مسیر داده و در فلکه سوم تهرانپارس، یک ایستگاه خواهیم داشت که این ایستگاه نیز با ابتدای خط ۱۰ مترو تقاطع دارد.
وی ادامه داد: پس از آن مترو به میدان شاهد و بعد به خیابان شهید زهدی در خاکسفید خواهد رفت و در انتها به دانشگاه آزاد تهران-شمال و شهید عباسپور میرسد که پیشبینیها نشان میدهد، ۴۵۰ هزار مسافر به ظرفیت خط چهار مترو اضافه خواهد شد.
عدلی در مورد زمان ساخت توسعه شرقی خط چهار ادامه داد: ساخت توسعه شرقی را در پنج فاز طراحی کردیم و به نظر میرسد با توجه به انتخاب پیمانکار تا اواخر سال و یا اوایل سال آینده بتوانیم ساخت چهار کیلومتر اول توسعه شرقی خط چهار مترو را به سرانجام برسانیم.
وی در مورد هزینه ساخت این خط جدید اظهار کرد: در حوزه عمران برای ساخت هر دو کیلومتر ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است که این مبلغ صرفا برای فعالیتهای عمرانی است.