به گزارش تفاهم آنلاین، صفا صبوری دیلمی – معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در تشریح دستاوردهای اجرایی طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیرهای دوچرخه و بهسازی معابر پیادهرو موسوم به “طرح بهراه”با بیان اینکه در پایان هفته سی و هفتم اجرای طرح منتهی به شانزدهم آذرماه سال جاری بیش از ۱۴۲ کیلومتر از معابر پیادهرو شهر تهران بهسازی و به مسیر ویژه دوچرخه سواری مجهز شد، گفت: این طرح، اکنون در ۱۴۳ معبر در حال اجرا بوده و به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، تمام مناطق ۲۲گانه شهر تهران را در بر گرفته است.
وی در تشریح فرآیند انتخاب معابر در طرح ۵۰۰ کیلومتری بهسازی معابر پیادهرو، از بررسی و انطباق لایههای مختلف GIS خبر داد و گفت: به زعم برنامهریزان طرح، حدود ۲۰ لایه GIS برهم منطبق شده تا بهترین نقشه راه پیش روی مجریان طرح قرار گیرد.
در واقع علاوه بر طراحیهای پیشبینی شده در برخی اسناد بالادستی همچون برنامه ۵ ساله شهرداری تهران، مسیرهای طراحی شده برای مناسبسازی معلولان و شاخصهایی از قبیل نزدیکی به مدارس، ایستگاههای مترو و اتوبوس نیز در انتخاب اجزای این رینگ ۵۰۰ کیلومتری نقش داشتهاند.
وی با بیان آنکه تهران در چشمانداز طرح بهسازی معابر پیادهرو و احداث مسیرهای دوچرخه، از ۵۰۰ کیلومتر مسیر مناسبسازی شده پیاده و دوچرخه به صورت یک رینگ به هم پیوسته برخوردار خواهد شد، این میزان مسیر پیادهروی بهسازی شده را در مقایسه با طول ۱۲ هزار کیلومتری معابر پیاده ناکافی دانست و تاکید کرد: موضوع بهسازی معابر پیادهرو باید در طول دورههای مختلف مدیریت شهری در زمره اولویتها باقی مانده و مورد مطالبه شهروندان، فعالان حوزه مدیریت شهری و سازمانهای مردمنهاد حمایت از حقوق معلولان باشد.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در حال حاضر اتمام پروژه یادشده به عنوان یک هدف اصلی دنبال میشود و تلاش خواهد شد تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری، افقهای تازهتری در این زمینه تعریف شود تا به این ترتیب جریان تلاش برای بهبود وضعیت معابر پیادهروی شهر تهران که در ریل مناسب قرار گرفته است، ادامه مسیر دهد.