سیاسی

 ۱۳ آبان ؛ نماد استکبارستیزی ملت ایران

همزمان با ۱۳ آبان ۱۴۰۲ اقشار مختلف مردم در جای جای ایران اسلامی، با حضور گسترده و پر شور ضمن محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه و ابراز همدردی با مردم غزه، وحدت برای مقابله با استکبار را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، مردم ایران امروز، از ساعات ابتدایی در محل‌های از پیش تعیین شده در شهرهای مختلف حاضر شدند تا انزجار خود از جنایات غزه را به جهانیان اعلام و وحدت و یکپارچگی خود را فریاد بزنند.تقارن روز ملی استکبارستیزی امسال با تحولات اخیر فلسطین، سخنرانی روز گذشته دبیرکل حزب‌الله لبنان و نسل‌کشی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده تا راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار توقف فوری حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه باشند.

امروز مردم، مسئولان، پیر و جوان، دانشجو و دانش آموز شیعه و سنی پا به پای همه با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان آمده بودند تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار به خصوص رئیس جمهور آمریکا بزنند تا نفرت و انزجار خود را از جنایت‌های استکبار جهانی اعلام کنند.

در ادامه این مراسم محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان ماه گفت: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب بوده است و ما هم در ایران اسلامی و در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) روزها و هفته‌های خاصی از جمله همین یوم‌الله ۱۳ آبان را داریم.

وی متذکر شد: اگر نگاهی به گذشته خود کنیم، یک سال پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حضرت امام در ۴ آبان ماه و در برابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید که فرمودند «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این سخن برای ۶۰ سال قبل است و اینجا بود که امام را تبعید کردند و این موضوع نشان‌دهنده نگاه عمیق حضرت امام به آمریکا بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ لانه جاسوسی را تسخیر کردیم که امام گفتند این مهم‌تر از انقلاب اول بود که علت این مسأله آن است که اسناد و مدارک نشان می‌داد این‌ها می‌خواستند مجدداً همان اتفاقاتی را که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رقم زدند و باعث شکست دولت ملی شدند و کودتا کردند، دوباره تکرار کنند.

وی با اشاره به اینکه جنگ، تجزیه‌طلبی و حمله طبس، همگی نشان از خوی استکباری و ظلم آمریکا دارد، گفت: مقاومت برای امروز نیست و مقاومت از ابتدای نهضت مبتنی بر اسلام و باورهای مبتنی بر اهل بیت اساس و چارچوب حرکت ملت ایران، امت اسلامی و همه آزادی خواهان جهان بوده است. همیشه آمریکا و اذنابش از جمله اسرائیل و انگلیس به دنبال ظلم و جنایت در کشور ما بوده‌اند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=99253
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن