انرژی

صرفه‌جویی ۱۴۰ هزار یورویی با بومی‌سازی تجهیزات حفاری

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، این دستگاه با توان ۳۰ اسب بخار برای محیط‌های ضد انفجار طراحی و ساخته شده است که وزن هر یک از آنها در حدود ۷۰۰ کیلوگرم بوده و برای تمامی مخازن گل دکل‌های حفاری قابل استفاده است.

مدیرعامل یک شرکت حفاری در ایران با اشاره به بومی سازی این تجهیز حفاری در کشور، گفت: این در حالی است که «اجیتیتورهای» عمودی (تجهیزات حفاری) از پیچیدگی‌های مهندسی بیشتری در گیربکس و طراحی برخوردارند و نیز فضای کمتری نسبت به نمونه‌های افقی اشغال می‌کنند.

«حمید رضا ثقفی» افزود: از دیگر ویژگی‌های در نظر گرفته شده در ساخت این دستگاه می‌توان به قابلیت تغیر فاصله پروانه‌ها و همچنین طراحی ویژه برای کار در شرایط سخت و در دمای محیطی حداکثر ۶۰ درجه سانتیگراد اشاره کرد.

ثقفی با بیان اینکه هم اکنون این اجیتیتور بومی‌سازی‌شده در دکل حفاری در حال کار است، تصریح کرد: با توجه به تقاضای پروژه برای خرید چهار دستگاه اجیتیتور از خارج ایران که طبق برآوردهای انجام شده، هزینه‌ای افزون بر ۳۵ هزار یورو برای هر دستگاه نیاز دارد و نیز مشکلاتی مانند وجود تحریم‌ها و تامین به موقع کالا، این دستگاه بومی‌سازی شده و در مقایسه با نمونه خارجی، به میزان ۴ برابر هزینه ها را کاهش می دهد.

این دستگاه از نظر کیفیت و عملکرد با نمونه خارجی آن کاملا قابل رقابت بوده و در تمام دکل‌های خشکی و دریایی قابل استفاده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32077
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن