اقتصادیانرژی

کاهش واردات نفت چین از ایران

به گزارش ایسنا، آمار گمرکی چین نشان داد که واردات نفت چین از ایران در فاصله ژانویه تا مه سال ۲۰۲۰ به بیش از یک میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشت.

واردات نفت چین از عربستان سعودی در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر افزایش یافت و این کشور موقعیت خود به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین را حفظ کرد.

طبق آمار اداره کل گمرک چین، عربستان در ماه مه ۹.۱۶۵ میلیون تن معادل ۲.۱۶ میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد که حدود ۹۵ درصد نسبت به ۱.۱۱ میلیون بشکه در روز در ماه مه سال ۲۰۱۹ و ۷۱ درصد در مقایسه با ۱.۲۶ میلیون بشکه در روز در آوریل افزایش داشت.

پالایشگاه های چین تولید را برای تامین تقاضای رو به رشد برای سوخت افزایش دادند اما از سوی دیگر ذخیره سازی نفت خام را هم به منظور بهره بردن از قیمت های بسیار ارزانی که نفت پس از شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا پیدا کرد، افزایش دادند.

شرکت مشاوره انرژی کپلر برآورد کرده که ذخایر نفت چین به رکورد ۷۸۲ میلیون بشکه صعود کرده و تقریبا ۶۱ درصد از ظرفیت مخازن این کشور پر شده است.

مجموع واردات نفت چین در ماه مه ۱۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد. پالایشگاههای چینی در این ماه نخستین محموله نفت آمریکا از نوامبر گذشته را به میزان حدود ۵۵۰ هزار تن دریافت کردند.

طبق آمار رفینیتیو، چین قرار است در ژوییه حجم بالایی نفت آمریکا را دریافت کند. محموله های مذکور در زمان ریزش قیمت نفت در آوریل خریداری شده بودند.

صادرات نفت روسیه به چین در ماه میلادی گذشته به ۷.۷۱ میلیون تن معادل ۱.۸۲ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز در آوریل و ۱.۵ میلیون بشکه در روز در ماه مه سال گذشته افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، چین در ماه میلادی گذشته از ونزوئلا واردات نداشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30018
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن