یادداشت

پیام رئیس هیات مدیره و مدیر عامل نمایشگاه‌ها به مناسبت روز ملی صنعت و معدن

بخش صنعت و معدن از لحاظ ایجاد فرصت های شغلی، کسب درآمد ارزی ، تحقق اهداف صادراتی و تامین نیازهای کشور به انواع کالاهای ضروری و صرفه جویی ارزی نقش ارزنده ای در اقتصاد ملی ما ایفا می کند.

در سال 1398 سهم گروه صنعت و معدن  در تولید ناخالص داخلی ایران، بالغ بر 25 درصد بوده و پس از بخش خدمات، مهمترین بخش اقتصادی را تشکیل داده است. برای نشان دادن اهمیت این بخش در ایجاد اشتغال کافی است به این نکته اشاره کنیم که بیش از 28 درصد  جمعیت شاغل کشور یعنی 8/7 میلیون نفر از هموطنان عزیز ما در بخش صنعت و معدن اشتغال دارند.

سهم بخش صنعت و معدن در صادرات غیر نفتی کشور بیش از 80 درصد است که این رقم به خوبی نشان می دهد که بنگاهها و موسسات و شرکت های فعال در بخش صنعت و معدن تا چه حد در عرصه ی صادرات و کسب درآمدهای ارزی در شرایط حساس فعلی نقش آفرین هستند.

شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران  و به طور کلی همه مراکز نمایشگاهی کشور به سبب اهمیتی که برای بخش صنعت و معدن قائل هستند، بخش قابل ملاحظه ای  از نمایشگاههایی را که در طول سال برگزار می کنند به معرفی توانمندیها، ظرفیتها و دستاوردهای صنعتی و معدنی  کشور و بازار یابی برای واحدهای فعال  در عرصه تولید و صادرات اختصاص می دهند.

صدور  بیش از 35 تا 40 میلیارد دلار کالای صنعتی و معدنی در هر سال، بدون تردید مرهون برگزاری صدها نمایشگاه تخصصی، بین المللی و اختصاصی در داخل و خارج از کشور توسط مراکز نمایشگاهی میهن ماست.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که کشور ما با دارا بودن بیش از 70 نوع ماده معدنی با ارزش به میزان 57 میلیارد تن که 37 میلیارد آن قابل بهره برداری  است در بخش معدن  مقام پانزدهم را در دنیا داراست.

بهره برداری مناسب از این ذخایر بدون شک  در تقویت بنیه  ارزی کشور و ایجاد  فرصت های شغلی جدید و رفع نیازهای واحدهای تولیدی نقش موثری ایفا خواهد کرد.

اعطای تسهیلات  اعتباری ارزان بهره به واحدهای تولیدی، جذب سرمایه گذاریهای خارجی، انتقال فناوریهای پیشرفته به کشور، حضور فعال در بازارهای هدف و جلوگیری از ورود کالاهایی که مشابه آنها در بازار داخل تولید می شود، می تواند بخش صنعت و معدن را به فعالترین بخش اقتصادی  کشور تبدیل کند. حمایت از صنعت نمایشگاهی کشور که موثرترین ابزار بازاریابی در جهان  معاصر است ، بدون شک در شکوفایی بخش صنعت و معدن  و بازگشت رونق به آن تاثیر بسزایی دارد.

ضمن آرزوی موفقیت  برای همه فعالان بخش صنعت و معدن  که همواره پشتیبان و حامی دارندگان سایت های نمایشگاهی کشور بوده و بیشترین سهم را در تحرک صنعت نمایشگاهی کشور دارا بوده و هستند، روز ملی صنعت و معدن را به آنان تبریک می گوییم.

دکتر بهمن حسین زاده

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ا

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30525
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن