بانک-بیمه-بورس

بورس مسکن محل معامله کدام املاک خواهد بود؟

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با ورود مسکن به بازار سرمایه می‌توانیم شرکت‌های سرمایه گذاری کوچکی را ایجاد کنیم، گفت: با اجرای طرح “بورس املاک” هر کس با هر سرمایه‌ای می‌تواند در پروژه‌های کوچک و بزرگ شریک شود و با افزایش سرمایه‌های خود به مرور سرمایه خود را بیشتر کنند.

او با بیان اینکه بازار مسکن یک ‌بازار مطمئن و بلند مدتی است، گفت: خوشبختانه عملکرد این بازار نسبت به سایر بازار‌ها بسیار مثبت بوده و انجام این سرمایه گذاری می‌تواند زمینه ساز افزایش تولید شود.

محمود زاده اظهار کرد: با انجام این سرمایه گذاری( بورس مسکن) امکان مشارکت تمامی متقاضیانی که حتی سرمایه اندک دارند محیا می‌شود و برای سال‌های آینده خود می‌تواند در مقایسه با سایر بازار‌ها اثرات مثبت تری داشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه کاهش قیمت مسکن با اجرای طرح‌های تولیدی می‌تواندمحقق شود،  افزود: بازار مسکن یک بازار واقعی است که از سایر بازار‌های موازی از جمله ارز، سکه تاثیر می‌گیرد.

او ادامه داد: بازار مسکن همانند بسیاری از بازار‌ها از حوزه‌های مختلف تاثیر می‌گیرد که بخشی از افزایش قیمت مسکن هم به دلیل نوسانات موجود در این بازار است.

مسکن ملی در بورس املاک قیمت گذاری نمی شود

محمود زاده تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان واقعی واجد شرایط تنها باید هزینه تمام شده را پرداخت کنند و این طرح هیچ ارتباطی به بورس بازی ندارند.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی مسکن ملی را تکمیل خواهیم کرد، گفت:  با هم افزایی و ایجاد تعهد در این زمینه سعی خواهیم کرد واحد‌ها در ابتدای تابستان تحویل دهیم.

محمودزاده بیان کرد: قیمت گذاری در زمینه بورس و یا قیمت گذاری برای واحد‌های مسکونی شامل طرح اقدام ملی مسکن نمی‌شود، گفت: قیمت گذاری شامل زمین و یا بازار اجاره نمی‌شود و ما برای کنترل قیمت این بازار طرح‌هایی را تهیه کرده ایم که به زودی مطرح می‌کنیم.

 بازار اجاره جدی‌تر از گذشته کنترل می شود

او تاکید کرد: موضوع اجاره امسال با توجه به شرایط خاص جدی‌تر دنبال می‌شود و در این حوزه اقدامات و برنامه‌های خاصی را در دستور کار قرار دادیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29648
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن