اقتصادیبانک-بیمه-بورس

بازارسرمایه، مطمئن‌ترین بخش در تامین سرمایه بخش تولید

به گزارش تفاهم آنلاین  به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، این تفاهم نامه که به امضای حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و ذبیح الله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید، بهینه‌سازی اجرای تکالیف قانونی مشترک دو دستگاه از طریق به کارگیری فناوری های نوین را دنبال خواهد کرد.

در این مراسم، دکتر قالیباف اصل با بیان اینکه هم اکنون بیش از ١۶٠ فعالیت مشترک وجود دارد که نیازمند استعلام ثبت است، اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه که در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، گام خوبی در سهولت و تسریع فرآیندهای کسب و کار خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه رشد بسیار مناسبی را تجربه کرده است، گفت: سال گذشته تعداد کدهای معاملاتی صادر شده به ٨٢٠ هزار کد رسید که این آمار تنها در ٣ ماه اول امسال به بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار کد رسیده است؛ ضمن اینکه با آزادسازی سهام عدالت نیز بیش از ۴٩ میلیون نفر صاحب کد معاملاتی خواهند شد.

وی افزود: رجای واثق داریم که با امضای تفاهم نامه مشترک، همگام با بزرگ شدن بازار، سرعت خدمت رسانی نیز ارتقا خواهد یافت.
قالیباف اصل، ایجاد میز خدمت مشترک و پنجره واحد را از جمله اقداماتی دانست که برابر این تفاهم نامه دنبال خواهد شد و ضمن سرعت بخشی به امور، درجه اعتماد را بین سهامداران و مراجعان افزایش خواهد داد.

در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سابقه همکاری این دو سازمان اظهار داشت: سابق بر این، همکاری های دو طرف بیشتر به شکل دستی و سنتی انجام می گرفت که با امضای این تفاهم نامه، فرایندها و استعلامات به صورت الکترونیکی انجام و ضمن سرعت دهی به امور، به کاهش چشمگیر هزینه ها نیز کمک خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: با هر دستگاهی که در عرصه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید گام برمی دارد، نهایت همکاری را خواهیم داشت و در این میان، بازار سرمایه، مطمئن ترین بخش در تامین سرمایه لازم برای بخش تولید است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30168
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن