اقتصادی

افزایش ۲ میلیون تومانی متوسط قیمت مسکن در تهران

به گزارش تسنیم، بررسی آمار منتشر شده وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن حاکی از آن است طی خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران به 19 میلیون و 71 هزار تومان افزایش یافته که نشان از افزایش 12.1 درصدی نسبت به ماه پیش از آن (اردیبهشت 99) دارد.

در دومین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 17 میلیون و 6600 تومان بود. در خردادماه 99 تعداد 9562 فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران ثبت شده که نسبت به اردیبهشت امسال 4.34 درصد کاهش داشته است.

بیشترین متوسط قیمت همچنان مربوط به منطقه یک است؛ در این منطقه متوسط قیمت نسبت به اردیبهشت 99 بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافته یعنی 24.2 درصد رشد. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی این منطقه طی خرداد 99 به 42 میلیون و 499 هزار تومان رسیده است.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه 18 با 8 میلیون و 808 هزار تومان است که تقریبا یک میلیون تومان نسبت به اردیبهشت 99 بیشتر شده است. در ماه دوم سال جاری متوسط قیمت مسکن در این منطقه 7 میلیون و 743 هزار تومان بود.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی معتقد است افزایش قیمت مسکن به دلیل اتفاقات سایر بازارهای اقتصادی بوده و ارتباطی به عرضه و تقاضا در این بخش ندارد. طی 5 سال و چند ماه حضور عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی برنامه مدون و مشخصی به جز تحریک تقاضا برای بازار مسکن پیگیری نشد.

در دوره وزیر کنونی نیز پس از رونمایی از نام چند طرح نافرجام “تام” دار، برنامه طرح ملی مسکن برای ساخت 400 هزار واحد در دستور کار قرار گرفت. برنامه ای که به نظر نمی رسد اثرگذاری لازم را در بازار مسکن با توجه به روند طولانی شدن احراز صلاحیت متقاضیان، روند ساخت و ساز و … داشته باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29909
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن