کاهش ارزبری سالیانه ٣٠ میلیون دلاری با تولید داخلی ترمز عقب خودرو
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، از افتتاح خط ترمز عقب خودرو به صورت دیسک خبر داد و گفت: این سیستم ترمز عقب برای خودروهای رانا، دنا و پژو ELX مورد مصرف خواهد بود که پیش از این ١٠٠ درصد وارداتی بودن اما اکنون با کاهش ارزبری سالیانه ٣٠ میلیون دلاری در داخل تولید میشود.
به گزارش ایسنا، مصطفی نکونظر امروز در مراسم افتتاح خط تولید ترمز عقب خودروهای دنا، رانا، پژو ELX که توسط یکی از شرکتهای عضو هیات مدیره سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو که به صورت ٩٥ درصد داخلی صورت گرفته است، اظهار کرد: ٩٥ درصد خریدها داخلی و تنها ۵ درصد خارجی است. ضمن اینکه تلاش شده تا سادهترین قطعات را نیز از داخل خریداری کنیم. برای اولینبار در ایران خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی تولید میشود که تحت لیسانس بوش آلمان فعال است.
عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو افزود: واردات این قطعات سالانه ۳۰ میلیون دلار ارزبری داشت و اکنون تولید آنها آغاز شده و روزانه ۱۰۰۰ دستگاه در ظرفیت تولیدی آن گنجانده شده است. دانش فنی ۳۰ ساله در این حوزه وجود دارد که از آن برای طراحی و تولید محصول بهره گرفتهایم. تأکید ما بر روی داخلیسازی است و امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را فراهم آوریم.
در ادامه مازیار بیگلو- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو- با بیان اینکه نهضت داخلیسازی در صنعت خودرو به خوبی جواب داده است، گفت: توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرای نهضت داخلیسازی در صنعت خودرو، منجر به اتفاقات بسیار خوب در این صنعت شده است؛ به نحوی که تمامی قطعهسازان دعا میکنند که تحریم ادامه داشته باشد.
وی افزود: خوشبختانه به دلیل توجهی که به نهضت داخلیسازی صورت گرفته، برخی از نیروهای تعدیل شده در خطوط تولید صنعت قطعهسازی، مجدد به کار برگشتهاند و تا پایان سال برخی شرکتها حتی با افزایش نیرو و جذب افزایش جدید مواجه خواهند شد.