مناطق آزاد-گردشگری

قشم، برند بین‌المللی ژئوفود را کسب کرد

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از کسب برند بین‌المللی ژئوفود توسط این منطقه خبر داد و گفت: ژئوفود یک برند بین‌المللی ثبت‌ شده در ارتباط با غذا و مواد غذایی محلی در محدوده ژئوپارک‌های جهانی یونسکو است که توسط ژئوپارک جهانی ماگمای نروژ به ثبت رسیده و هم‌اکنون 18 ژئوپارک جهانی عضویت آن را به دست آورده‌اند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علیرضا امری کاظمی، هدف اصلی ژئوفود را توانمندسازی اقتصادی و حمایت از کشاورزان، صیادان، دام پروران و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات غذایی محلی دانست و افزود: محصولات تایید شده توسط این برند شامل تمامی مواد اولیه خام خوراکی کشاورزی و دامی، محصولات فرآوری شده و غذاهای سرو شده در رستوران‌ها است که در محدوده ژئوپارک تولید شده‌اند.

به گفته وی، ژئوفود با تکیه ‌بر تولیدات محلی و بیان ارتباط آن‌ها با ویژگی‌های زمین‌شناختی یک منطقه و تأثیر اقلیم بر روی محصولات و منوی رستوران‌ها، علاوه بر شناساندن این محصولات به گردشگران، ویژگی‌های زمین‌شناختی ژئوپارک را نیز به آن‌ها معرفی می‌کند.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم ادامه داد: هدف دیگر ارایه این برند، لذت بردن گردشگران از طمع‌های خاص غذاهای ژئوپارک در کنار آشنایی با علوم زمین‌شناسی این منطقه است.

امری کاظمی همچنین از توسعه روش‌های نوین کشاورزی مبتنی بر حفاظت محیط‌زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی، به‌عنوان اهداف دیگر این برندسازی نام برد.

وی ضمن اعلام آمادگی این مدیریت برای همکاری با علاقه‌مندان به دریافت این برند، اضافه کرد: تولیدکنندگان محصولات خوراکی، کشاورزان، صیادان، شیرینی‌پزی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا و نوشیدنی جزیره قشم که علاقه‌مند به دریافت این برند جهانی هستند، می‌توانند درخواست خود را به دفتر مدیریت ژئوپارک جهانی قشم ارائه کرده و بخشی از این برنامه شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا