صرفهجویی ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ دست قالب قطعات تارا
با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالبهای برخی قطعات خودروی تارا بومیسازی شد که این اقدام صرفهجویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است.
به گزارش تفاهم آنلاین، با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالب های برخی قطعات خودروی تارا بومی سازی شد که این اقدام صرفه جویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است.
برای نخستین بار در ایران فرآیند قالب سازی قطعات مجموعه جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی به همراه قاب روی فرمان طراحی و بومیسازی شد.
25 دست از قالب های مذکور اعم از قالب های تزریق پلاستیک، دایکاست منیزیمی و قالبهای فریم و فوم، توسط شرکت های توانمند زنجیره تامین ایران خودرو، داخلیسازی شده است.
این در حالی است که تمامی قالب های یادشده از ابتدای فعالیت ساپکو تاکنون، از کشورهای آلمان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، کره و چین تامین شده است.
از مهمترین مزیتهای داخلیسازی قالبهای مجموعه قطعات جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی (MFC) به همراه قاب های روی فرمان، کاهش ارزبری 600هزار دلاری، حذف هزینههای آزمونهای این قالبها در خارج از کشور، سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و کاهش زمان اجرا تا اخذ بازخوردها است.
همچنین با بومی سازی دانش قالب های قطعات یادشده، بسترهای لازم برای ساخت قالب های مجموعه قطعات کلیدهای کنترلی صوتی و کروز کنترل خودرو فراهم شده است.