رئیس شورای شهر تهران: حملونقل عمومی پایتخت با لغو طرح ترافیک شلوغتر شد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لغو آزمایشی طرح ترافیک پایتخت که همچنان در حال اجراست، گفت: با وجود اجرا نشدن طرح ترافیک، حملونقل عمومی شلوغتر از قبل است.
به گزارش تفاهم آنلاین، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان اصرار داشتند که با لغو طرح، حملونقل عمومی خلوت میشود و قرار شد طرح ترافیک برای مدتی و به صورت آزمایشی تعلیق شود، اما آمارها نشان میدهد، حملونقل عمومی شلوغتر هم شده است و نمیدانم شهرداری چرا این پیشنهاد را داد.
وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر تنها میتوانیم نظر مشورتی در این زمینه بدهیم و دخالتی در تصمیمگیری نداریم.
رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان وام به شرکتها و سازمانهایی که از کرونا دچار زیان شده، اما پرسنل خود را تعدیل نکردند، داده میشود، تصریح کرد: شهرداری هم مشمول این مصوبه میشود و لازم است که ستاد ملی کرونا، شهرداری تهران و مابقی شهرها را برای دریافت این وام به بانکها معرفی کند.
وی ادامه داد: من و شهردار تهران در نامهای مشترک به دولت اعلام کردیم که برای گندزدایی معابر و ادامه موضوع کرونا، نیازمند سه هزار میلیارد تومان هستیم که این نامه به سازمانهای مختلف ارجاع شده اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم. هاشمی همچنین در خصوص مصوبههای شورای شهر تهران بیان کرد: در جلسهای که داشتیم، رسیدگی به پیشنهاد اصلاح اساسنامه ۶۲ مادهای شرکت ساماندهی مشاغل در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: شهرداری تهران بیش از ۴۳ سازمان و شرکت دارد که عمدتا از لحاظ اساسنامهای دارای مشکلات عدیدهای هستند؛ از این رو تصمیم گرفتیم یک اساسنامه تیپ در شورا طراحی کنیم که به یکباره همه مشکلات شرکتها را حل کند و از آنجایی که اولین شرکت، ساماندهی مشاغل بود، سعی کردیم در اصلاح این اساسنامه به قالبی دست پیدا کنیم که بعد از آن مابقی شرکتها بتوانند بر این اساس، اساسنامههایشان را تدوین و اصلاح کرده و برای تصویب به شورای شهر ارسال کنند.
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: یک فوریت لایحهای که از طرف مترو برای بومیسازی تجهیزات ثابت و متحرک واگنهای مترو ارسال شده بود نیز در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت. وی در مورد خسارت کرونا به شهرداری تهران نیز یادآور شد: در حوزه مترو، اتوبوس، مجموعههای فرهنگی و ورزشی ما با موضع عدمالنفع مواجه هستیم و درآمدها به شدت کم شده است.
به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا میشد و شرط ورود به این محدودهها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبتنام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی بود.