اقتصادی

دومین نوآوردگاه “مرکز نوآوری ایرانسل” برگزار شد

دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور ۱۲ تیم استارتاپی برگزار شد.

 

به گزارش تفاهم آنلاین، این نوآوردگاه (Startup Weekend)، از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹، توسط مجموعۀ «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)» در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» “مرکز نوآوری ایرانسل” ، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و ۱۲ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.

در این نوآوردگاه گروه‌های استارتاپی ۱۲گانه، در زمینۀ خدمات سبک زندگی دیجیتال، ویدیوی درخواستی (VoD)، سلامت دیجیتال، شناسه دیجیتال، خدمات مبتنی بر موقعیت و بازاریابی دیجیتال شرکت داشتند و پس از برگزاری کارگاه‌های مختلف، در روز پایانی نوآوردگاه، تیم‌های شرکت‌کننده، ایدۀ خود را در حضور داوران ارائه کردند.

تیم‌های برتر این رویداد (یک تیم در زمینۀ سلامت دیجیتال، و یک تیم در زمینۀ خدمات سبک زندگی دیجیتال) به همراه تیم‌های برگزیدۀ نوآوردگاه اول (شامل سه تیم در زمینۀ سلامت دیجیتال، یک تیم در زمینۀ VoD و یک تیم در زمینۀ خدمات سبک زندگی دیجیتال)، در فرآیندهای «پیش‌شتاب‌دهی» شتاب‌دهندۀ کهکشان پذیرش می‌شوند.

همچنین یک تیم در زمینۀ VoD از رویداد نخست و نیز دو تیم در زمینۀ خدمات سبک زندگی دیجیتال و یک تیم در زمینۀ VoD از نوآوردگاه دوم، به طور مستقیم، به منظور ورود به فرایندهای سرمایه­گذاری، به تیم­های داخلی ایرانسل معرفی شدند.

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده بود.

مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینۀ فناوری‌های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.

مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه‌اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند. تیم‌های استارتاپی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعۀ زمینه‌های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب‌سایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا