اجتماعی

طرز استفاده روغن نارگیل برای مو + 7 خواص آن

روغن نارگیل برای مو یکی از محصولات جادویی است که بعد از مدتی استفاده از آن، از خواص شگفت‌انگیزش بهره‌مند می‌شوید و مو‌هایی سالم و شاداب خواهید داشت. طرز استفاده روغن نارگیل برای مو ساده است و طی چند مرحلهٔ ساده، می‌توانید از آن استفاده کنید و طراوت و زیبایی را به مو‌هایتان هدیه دهید. در روغن نارگیل، انواع مواد مغذی مثل پتاسیم، مواد معدنی، ویتامین‌ها و نیاسین وجود دارد که هرکدام به‌نحوی می‌توانند روی رشد مو‌ها و حفظ سلامت آن‌ها تأثیر مثبت بگذارند.

این روغن تمام مواد ضروری مو‌هایتان را تأمین می‌کند. بنابراین با استفاده از آن، دیگر نگران مشکلاتی مثل ریزش و… نباشید. اما آیا طرز استفاده روغن نارگیل برای مو را می‌دانید؟ این روغن چه خاصیت‌ها و مزیت‌هایی دارد و چطور روی ساختمان مو تأثیر می‌گذارد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که ممکن است قبل از استفاده از این روغن، در ذهن داشته باشید.

خواص روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل برای مو

در ادامه لیستی از مزیت‌های روغن نارگیل را می‌آوریم تا از ویژگی‌های مثبت این روغن به‌طور کامل آگاه شوید:

  1. درمان بیماری‌های قارچی پوست سر؛

  2. بلندشدن مو؛

  3. ازبین‌بردن شورهٔ سر؛

  4. ترمیم مو‌های آسیب‌دیده؛

  5. افزایش زیبایی و درخشندگی مو‌ها؛

  6. جلوگیری از ریزش مو؛

  7. ترمیم مو‌های آسیب‌دیده.

انواع طرز استفاده روغن نارگیل برای مو

استفاده از روغن نارگیل برای مو به شیوه های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه این روش‌ها را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم:

طرز استفاده روغن نارگیل برای مو بعد از حمام

اگر می‌خواهید مو‌هایی با طراوت و شاداب داشته باشید، بعد از حمام کمی روغن نارگیل به مو‌هایتان بزنید. این روغن جلوی عوامل آسیب‌زا را می‌گیرد و مو‌هایی زنده و زیبا برایتان به ارمغان می‌آورد. برای استفاده از این روغن، کافیست تا ابتدا مو‌هایتان را به چند دسته تقسیم کنید. اکنون کمی از آن را روی کف دستتان بریزید و دست‌هایتان را با هم ماساژ دهید تا تمام سطح دست آغشته به لایه‌ای نازک از روغن شود.

حالا می‌توانید با ماساژدادن مو‌ها از بالا به پایین، مواد مغذی را به مو‌هایتان برسانید. بعد از مدتی استفاده از این محصول، متوجهٔ نرمی و درخشانی موهایتان می‌شوید.

طرز استفاده روغن نارگیل برای مو به‌عنوان ماسک

اگر قصد داریم مو‌هایتان را روغن‌تراپی کنید تا تمام مواد مغذی و لازم به آن‌ها برسد، مقداری روغن نارگیل را به مدت یک شبانه‌روز روی مو‌هایتان بمالید و روز بعد آن‌ها را به‌طور کامل بشویید. همچنین می‌توانید از 2 ساعت قبل از حمام این کار را انجام دهید. البته برای نتیجه‌بخشی کامل پیشنهاد می‌دهیم چندین ساعت روغن روی مو‌ها بماند تا تأثیرگذاری کامل و صددرصدی داشته باشد.

طرز استفادهٔ روغن نارگیل برای مو جهت رشد آ‌ن‌ها

مقداری از روغن نارگیل را روی دستتان بریزید و نوک انگشت‌هایتان را به یکدیگر بمالید. اکنون می‌توانید با نوک انگشت‌ها کف سرتان را ماساژ دهید تا باعث افزایش گردش خون در کف سر شوید و به رشد مو‌هایتان کمک کنید. این کار نه‌تنها باعث رشد مو می‌شود، بلکه از ریزش آن نیز جلوگیری می‌کند.

بهترین طرز استفاده از روغن نارگیل

بهترین طرز استفاده از روغن نارگیل

اما بهترین زمان برای استفاده از این روغن به‌جهت حفظ سلامت مو‌ها و گرفتن بیشترین نتیجه چه موقعی است؟ شما باید براساس نوع مشکل مو‌هایتان، از این روغن استفاده کنید تا نتیجه بگیرید. مثلاً اگر ریزش مو دارید، بهترین زمان هر شب قبل از خواب است. شما باید چندین شب این کار را تکرار کنید تا مواد مغذی لازم را به پوست کف سرتان برسانید و مو‌هایتان تقویت شود. همچنین اگر از مشکلات موخوره یا آسیب‌دیدگی موها رنج می‌برید، نه‌تنها بعد از حمام، بلکه قبل از حمام نیز از این روغن به‌عنوان ماسک استفاده کنید.

نکته‌های مهم در استفاده از روغن نارگیل

در ادامه چند نکتهٔ مهم در استفاده از این روغن می‌گوییم که با در‌نظر‌گرفتن آن‌ها، می‌توانید بیشترین نتیجه را بگیرید و مو‌هایی سالم و شاداب داشته باشید:

  • در صورتی که مو‌هایتان آسیب ندیده است و موخره یا مشکلات مشابه ندارید، لازم نیست روغن را به ساقهٔ مو‌هایتان بزنید. شما می‌توانید این محصول را برای پوست کف سرتان استفاده کنید تا محرکی برای رشد و جلوگیری از ریزش مو باشد.

  • با هر بار استفاده، فقط کمی از روغن را استفاده کنید. سپس اگر نیاز بود کمی بیشتر روغن بردارید. روغن نارگیل مو‌ها را چرب می‌کند. بنابراین نباید حجم زیادی از آن را روی مو‌ها بزنید.

  • در صورتی که قبل از حمام از روغن استفاده کرده‌اید، حتماً حین حمام‌کردن به‌خوبی پوست سرتان را بشویید تا روغن روی پوست نماند و جلوی منافذ رشد مو را نگیرد.

  • روغن نارگیل روی مو‌های ظریف به‌خوبی جواب می‌دهد. بنابراین برای حفظ استحکام و بافت مو‌هایتان، حتماً از آن استفاده کنید.

روغن نارگیل برای مو‌ها چه مشکلاتی دارد؟

تمام محصولات بهداشتی و آرایشی علاوه‌بر مزیت‌هایی که برایتان به‌ارمغان می‌آورد، عیب‌هایی نیز دارند و روغن نارگیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. این روغن برای کسانی که مو‌های خشک و ضخیم دارند پیشنهاد نمی‌شود! چون منافذ مو‌های آن‌ها را می‌بندد و پروتئین مو‌هایشان را جمع می‌کند. بنابراین روز‌به‌روز مو‌های آن‌ها در صورت استفاده از این محصول خشک‌تر می‌شود. استفادهٔ طولانی‌مدت و مداوم از این محصول نیز باعث بسته‌شدن منافذ پوستتان می‌شود. بنابراین در بازه‌های زمانی مشخص و به‌صورت اصولی از آن استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

جمع‌بندی

در این مطلب به‌طور کامل طرز استفاده روغن نارگیل برای مو را توضیح دادیم. همچنین نکته‌هایی برای استفادهٔ بهتر از آن نیز گفتیم. در انتها نیز با گفتن عوارض استفاده از آن، بحث را به پایان رساندیم. اکنون می‌دانید که چطور از این روغن استفاده کنید تا بیشترین نتیجه را از آن بگیرید و مو‌هایی سالم، درخشان و نرم داشته باشید. پیشنهاد می‌دهیم در کنار این محصول، از سایر روغن‌های درمانی مثل آرگان نیز استفاده کنید تا نتیجهٔ بهتری برایتان به‌بار بیاید.

تنها دانستن طرز استفاده روغن نارگیل برای مو کافی نیست، شما باید محصولی با کیفیت مناسب بخرید تا از نتیجه‌بخشی آن مطمئن باشید. همهٔ فروشگاه‌ها محصولات اصل و باکیفیت عرضه نمی‌کنند. بنابراین قبل از خرید، حتماً به اعتبار آن‌ها توجه کنید. ما پیشنهاد می‌دهیم خریدتان را از بکرینا انجام دهید که به‌صورت تخصصی درزمینهٔ روغن‌های گیاهی فعالیت دارد و در این زمینه توانسته است نظر مثبت بسیاری از مشتری‌ها را به خود جلب کند.

منبع:

https://www.webmd.com/beauty/health-benefits-of-coconut-oil-for-hair

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا