علمی و تکنولوژی

راهنمای خرید ماژول پاوربانک با قیمت مناسب !

 

امروزه نیاز مردم در زندگی روزمره بخش زیادی از کارهایشان وابسته به گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و … انجام می شود و برخی نیز شغلشان به صورتی است که حتما برای کار کردن به این لوازم احتیاج خواهند داشت. در این صورت در طی روز ممکن است بیش از یک بار مجبور به شارژ کردن لوازم هوشمند خود شوند و اگر امکان دسترسی به برق برایشان ممکن نباشد وقفه ای در انجام کارهایشان ایجاد می شود. پاوربانک ها دستگاهی الکترونیکی هستند که شبیه به یک باطری قابل شارژ عمل می کنند. پاوربانک ها دستگاه های قابل حملی هستند که انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کرده و با توجه به توان و کارایی شان، گوشی هوشمند، تبلت و بعضا لپ‌تاپ را شارژ می کنند و نیازی به برق مستقیم نخواهد بود.

ماژول پاوربانک چیست؟

به طور کلی ماژول قطعه ای الکترونیکی است که بر روی یک بورد می تواند قطعات الکترونیکی متفاوتی داشته باشد که با هم اتصال دارند. همچنین ممکن است تعدادی ماژول متفاوت در یک پاوربانک داشته باشیم که هر کدام کارایی متفاوتی انجام می دهند. برای ساخت یا خرید یک پاوربانک باید ببینید پاوربانک مورد نیازتان باید چه ویژگی هایی ازجمله توان مناسب، نمایشگر، ولتاژ، قیمت و یا حتی قابلیت شارژ با انرژی خورشیدی را داشته باشد یا کدام ویژگی ها بیشتر برایتان مهم است.

ماژول پاوربانک یا ماژول شارژر قطعه ای است که نوعی سیستم قابل شارژ توسط باطری را دارد و در بسیاری از دستگاه های قابل شارژ کاربرد دارد. به این صورت که از طرفی با یک باتری یا منبعی، تغذیه شده و در نهایت می تواند با خروجی های USB به دستگاهی که لازم است شارژ شود، متصل شود و انرژی الکتریکی ذخیره شده را منتقل می کند. از طرفی خود ماژول با رابط ورودی MicroUSB، type-c ولتاژ ورودی را دریافت می کند. تعداد پورت های خروجی ماژول ها نیز به نیاز شما بستگی دارد و بهتر است هنگام خرید به این موضوع نیز دقت کنید.

از طرفی دیگر ماژول پاوربانک بسته به نوع آن می تواند دارای مبدل افزاینده یا کاهنده باشد.

برای مثال در مدار پاوربانک با ماژول مبدل افزاینده، ولتاژ ورودی ۳.۷ ولتی دریافتی از باتری را به ۵ ولت افزایش داده تا تلفن همراه با ولتاژی استاندارد شارژ شود. باطری های مورد استفاده در مدار های پاوربانک معمولا ۳.۷ ولتی هستند در نتیجه اکثرا ماژول مبدل افزاینده نیز موجود است.

نوع دیگری از ویژگی های ماژول پاوربانک داشتن صفحه نمایشگر است که البته بسیاری از پاوربانک ها ممکن است از این قابلیت جهت کاهش هزینه استفاده نبرند. صفحه نمایشگر ماژول می تواند مقدار ولتاژ باقی مانده پاوربانک، مقدار درصد شارژ تلفن همراه را حین شارژ شدن نشان بدهد.

یکی از قابلیت های ماژول پاوربانک شارژ و دشارژ پاوربانک به صورت همزمان است بدون اینکه به بورد ماژول آسیبی برسد.

بهترین ماژول پاوربانک

دو مورد از بهترین ماژول های پاوربانک، ماژول پاور بانک و نمایشگر مدل O2-A2V5 و ماژول پاور بانک و نمایشگر مدل AN-1000 هستند که در ادامه ویژگی های هرکدام را بررسی می کنیم. شما می توانید با مراجعه به سایت معتبر توکان ابزار و با پشتیبانی عالی این ماژول ها و انواع دیگری را مشاهده و خریداری کنید.

ماژول پاور بانک و نمایشگر مدل AN-1000

این ماژول دارای سه رابط ورودی متفاوت MicroUSB، type-c و lightning است. همچنین یک نمایشگر LCD و دارای دو پارت خروجی استاندارد می باشد. ورودی آن جریان ۱ آمپر و ۵ ولت ولتاژ می باشد. جریان مناسب به طور خودکار برای شارژ موبایل تنظیم می شود اما نکته قابل توجه این است که این ماژول برای توان کمتر از ۰.۵ وات و بالاتر از ۱۰.۵ وات مناسب نیست. این ماژول محافظ overcharge، over discharge برای باطری های لیتیومی و مدار محافظ خروجی اتصال کوتاه و over current دارد. بازده این ماژول ۸۰ درصد است و با قیمت ۱۰۵ هزار تومان در سایت فروشگاه توکان ابزار به فروش می رسد.

 

ماژول پاور بانک و نمایشگر مدل O2-A2V5

یکی دیگر از ماژول های با کیفیت می باشد که پس از اتصال موبایل به صورت خودکار عملیات شارژ شدن آغاز می گردد و جریان مناسب تنظیم می شود. این ماژول برای توان کمتر از ۰.۵وات و بالاتر از ۱۰.۵ وات مناسب نیست همچنین مدار محافظ اتصال کوتاه ندارد و باطری باید دارای گنجایش ۴ آمپر برای دشارژ باشد.

ورودی آن با جریان ۱ آمپر و ولتاژ ۵ ولت می باشد و تنها پورت ورودی MicroUSB دارد. همچنین دارای

قیمت ماژول پاوربانک

انواع مختلفی ماژول پاوربانک وجود دارد که با توجه به قابلیت هایی که دارند می توانند بر قیمت پاوربانک نیز تاثیر بگذارند برای مثال پاوربانک دارای ماژول نمایشگر LCD قطعا هزینه بیشتری نسبت به نوع ساده ی آن دارد. ماژول ها قیمت های متفاوتی در بازار دارند اما شما می توانید از قیمت ۱۵ هزارتومان تا ۱۰۵ هزار تومان، ماژول های پاوربانک متفاوتی در سایت توکان ابزار مشاهده کنید و این بها را با فروشگاه های آنلاین و حضوری دیگر مقایسه کنید. انواع ماژول و ابزارآلات تعمیرات موبایل را می توانید با قیمت های اقتصادی در این سایت مشاهده و خریداری بفرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا