مناطق آزاد-گردشگری

استاندار گیلان: برای افزایش سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شود

استاندار گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی و تلاش مستمر برای استفاده بیشتر از همه ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد انزلی و ارتقاء میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تأکید کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، ارسلان زارع در مراسم تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به نقش اثرگذار مناطق آزاد در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت بویژه مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی اشاره کرد و گفت: این مناطق باید در سایه انجام برنامه‌ریزی علاوه بر تلاش برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز، راهگشای برنامه‌های توسعه ای نیز باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی و تلاش مستمر برای استفاده بیشتر از همه ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد، ارتقاء میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و نیز استفاده از کریدور چین، اکتائو، کاسپین به‌منظور جابجایی بار بین چین و ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی تأکید کرد.

وی افزود: اهتمام جدی به تکمیل زیرساخت‌های تجاری از جمله سردخانه و انبار سرپوشیده در کاسپین از موارد مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: باید بین بنادر کاسپین و انزلی در رقابت با بنادر سایر استان‌ها، هم‌افزایی و هم‌پوشانی وجود داشته باشد چراکه به توسعه استان گیلان می‌انجامد.

زارع به شعار راهبردی سال‌جاری تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیز اشاره و بر ضرورت توجه به دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی فعال در منطقه آزاد و تکریم فزون تر آنان بیشتر از گذشته تأکید کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و آسیب‌های جدی وارده به صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: پرواضح است که با واکسیناسیون و غلبه بر کرونا، این صنعت دوباره جان می‌گیرد و مبتنی بر این اصول؛ نباید از توسعه و تکمیل زیرساخت‌های آن غفلت شود.

استاندار گیلان افزود: استفاده از ظرفیت گردشگری راهبردی‌ست که به‌عنوان مکمل بخش تولید و تجارت برای رونق بخشی به فعالیت‌های دارای ارزش افزوده در منطقه آزاد انزلی باید دنبال شود.

وی، شتاب در راه اندازی شهرک شماره ۳ انزلی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: استقرار واحدهای صنایع تبدیلی و البته حمایت و پشتیبانی از صنایع‌های‌تک (High-Tech) گامی برای نقش آفرینی در اقتصاد جهانی است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69121
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن