اجتماعی

آمادگی تاپ برای تجهیز تاکسیرانی به سرویس پرداخت بدون کارت با کدپرداز

پلتفرم «شهرپی» همه کارت الکترونیک‌های پرداخت شهروندی و همه پلتفرم‌های پرداخت خرد را مدیریت می‌کند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از آریا، آیین رونمایی از پروژه‌های ده‌گانه مرکز آمار و رصد شهری و پرداخت شهری (شهرپی) عضر دیروز سه شنبه -25 آذر 1399در رصدخانه شهری شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. احمد جعفری، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، در این نشست با بیان اینکه پرداخت‌ های مبتنی بر کارت مشکلات متعددی برای همه کشورها دارد از جمله ایران به وجود آورده است، گفت: باتوجه به مشکلات نرم‌افزارهای موبایلی و تعدد درگاه‌های پرداخت، شرکت تاپ در این حوزه وارد شد و هم اکنون بیش از 700 هزار نقطه تحت پوشش داریم.

وی افزود: پرداخت‌های بخش تاکسیرانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بود و با توجه به زیرساخت‌های شهرداری‌ها محدودیتی برای ارائه خدمات وجود ندارد. تاکنون هم در فروشگاه‌های زنجیره ای و انجمن های خیریه و دانشگاه تهران واردی شدیم.

عفری گفت: از پارسال با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نشست‌هایی داشتیم و برای اجرای طرح این سازمان اعلام آمادگی کردیم. در نهایت هم به عنوان نخستین نرم افزار، این زیرساخت فراهم شد و تیم بازار ما در تهران در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت به طوری که بیش از 20 پایانه بزرگ و کوچک از طریق شرکت تاپ تجهیز شدند.

او با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم این فرهنگ را در سطح تهران و کشور ایجاد کنیم ابزارهای مختلفی استفاده شد، توضیح داد: ما از تبلیغات، اطلاع رسانی و طرح های تشویقی برای رانندگان و مسافران استفاده کردیم.

جواد عطاران، معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک شهر هم در این نشست، بیان کرد: 80 درصد از تراکنش‌ های نظام بانکی در کشور تراکنش‌های خرد است و بابت این تراکنش‌ها تمام بانک‌ها به سیستم شاپرک کارمزد پرداخت می‌کنند و مشتریان هم بابت برخی از این‌ تراکنش‌ ها، کارمزد می‌ گیرند.

او با بیان اینکه بانک شهر در راستای رسالت اجتماعی خود و کمک به شهرداری‌های کلانشهرها برای ایجاد شهر هوشمند پلتفرمی را طراحی کرد، گفت: این پلتفرم همه کارت الکترونیک‌های پرداخت شهروندی و همه پلتفرم‌ های پرداخت خرد را مدیریت می‌ کند. در این راستا با همکاری که با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران داشتیم، توانستیم سرویس‌های خوبی را در حوزه پرداخت‌های خرد فراهم کنیم.

به گفته عطاران؛ یکی از آنها سرویسی است که بانک شهر زیر ساخت آن را تدارک دیده و همه زیرساخت‌های مالی در حوزه شهرداری‌ها را می‌ت واند سرویس بدهد.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک شهر، افزود: برخی از این سرویس‌ ها بن کارت فروشگاه‌ های شهروند، زیر ساخت مالی سامانه تهران من، کارت بلیت هوشمند شهرداری‌ ها وبرات کارت پیمانکاران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا