وجود ۱۰۰ برند در پوشاک و چرم ایرانی
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران از وجود ۱۰۰ برند در پوشاک و چرم ایرانی خبر داد.
به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد، بهرام شهریاری اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای توسعه برندسازی از جمله آموزش، فرهنگسازی، آشنا ساختن صاحبان کسبوکار پوشاک با مقوله برندینگ و غیره در کشور انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه قدرت برندسازی روز به روز در دنیا در حال افزایش است، بیان کرد: متاسفانه در طول سالهای گذشته در کشور کمتر به این موضوع مهم بالاخص در حوزه پوشاک پرداخته شده بود.
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران گفت: متاسفانه طی این سالها خیلی از پوشاکهای با کیفیت ایرانی به اسم برندهای خارجی به مردم فروخته میشد که خوشبختانه در اثر تلاشهای صورت گرفته امروز بیش از ۱۰۰ برند در پوشاک و چرم ایرانی در کشور وجود دارد.
شهریاری بیان داشت: در کنار فرهنگ سازی و آموزش برای تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف کالای ایرانی خود تولیدکنندگان هم باید در زمینه برندسازی، بازاریابی و مواردی از این دست تلاش بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: طبق آخرین آمارهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجم مصرف پوشاک کشور در سال، هشت میلیارد دلار تخمین زده شده که از این میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از طریق قاچاق و بقیه از طریق تولید داخلی در حال تامین است.
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران گفت: دشمن از فروردینماه امسال تحریم جدیدی را شروع کرد، آن هم تحریم صنعت نساجی و پوشاک ایران بود که البته به خاطر کرونا خیلی آهسته و بدون اینکه خبری شود این اتفاق افتاد.
وی افزود: دشمن تشخیص داده، صنعت نساجی و پوشاک ایران میتواند کشور را از حالت تحریمی خارج و خیلی از مشکلات را برطرف کند.
شهریاری اظهار داشت: نساجی و پوشاک، نخستین صنعت کاملا خصوصی در ایران است که از طرف دشمن تحریم شده، چون صنایعی که در گذشته مورد تحریم دشمن واقع شده بودند، دولتی یا نیمهدولتی هستند.
وی ادامه داد: همان طوری که دشمن، صنعت نساجی و پوشاک را تحریم کرده، ضرورت دارد دولتمردان به این صنعت یک امتیاز ویژهای اعطاء کنند.
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: برای مثال پنج سال این صنعت را از پرداخت مالیات و بیمه معاف کنند، آن وقت همه خواهند دید که چه تحولی در کشور از حیث جهش تولید، اشتغالافزایی، پویایی اقتصادی، صادرات، ارزآوری و غیره ایجاد خواهد شد.