اجتماعی

چالش آموزشگاههای زبان در دوران کرونا

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالش آموزشگاه های علمی، آزاد و زبان در دوران شیوع کرونا گفت: این آموزشگاه ها ترمیک هستند و بنا به شرایط موجود با ریزش مواجه بوده اند؛ به ویژه آموزشگاه های علمی در شهرهای کوچک که دانش آموز کمتری داشتند، بیشتر آسیب دیدند.

سعید صالح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برخی مشکلات آموزشگاههای علمی آزاد و زبان در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: آموزشگاه های علمی همانند مراکز پیش دبستانی و برخی مدارس غیردولتی، دچار چالش هایی شده اند.

وی افزود: این آموزشگاه ها ترمیک هستند و بنا به شرایط موجود با ریزش مواجه بوده اند؛ به ویژه آموزشگاه های علمی در شهرهای کوچک که دانش آموز کمتری داشتند بیشتر آسیب دیدند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزشگاه های علمی، آزاد و زبان با توجه به شرایط دچار مشکل هستند و اگر موسسه یا مدارسی خوب عمل کرده باشند توانسته اند تا حدودی خودشان را حفظ کنند اظهار کرد: در واقع مدارس کوچک غیردولتی به علت بنیه اقتصادی ضعیف تر و توان فنی پایینتر با کاهش ثبت نام روبه رو شدند.

صالح ادامه داد: اما مدارس بزرگتر که صاحب نام تر هستند خودشان را حفظ و در این ایام خوب عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت نام مدارس هم آمار کاهشی ثبت نام ها محسوس نبوده است گفت: هنوز آمار ثبت نامی در سامانه سناد تکمیل نشده و معمولا تا آذرماه به تدریج تکمیل می شود اما تاکنون یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند که حدود ۴۰ هزار نفر از سال گذشته کمتر است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا زمان تکمیل اطلاعات در سامانه سناد ، به رقم سال گذشته برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا