کارآفرینی

ایجاد ۱۳ هزار شغل با فعال‌سازی ۷۶۷ واحد صنعتی

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۷۶۷ واحد صنعتی احیاء و با راه اندازی مجدد این واحدها، برای ۱۳ هزار و ۵۷۷ نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، اصغر مصاحب افزود: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی احیاء ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از ۵۰ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

وی بیان کرد: حدود ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر می باشند که ۹۸۰۰ مورد از آن‌ها غیرفعال و راکد هستند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیاء ۱۵۰۰ واحد صنعتی در سال جاری، تصریح کرد: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه‌اندازی شده به‌طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه‌گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان با سرانه سرمایه‌گذاری حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گفته مصاحب، استان تهران با ۸۱ واحد، استان اصفهان با ۶۰ واحد و مازندران با احیاء ۵۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه‌گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و … انجام شده است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه، با اشاره به فعالیت ۴۳۰ واحد صادرکننده در مجموعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: با وجود شیوع گسترده کرونا و بسته بودن مرزهای ایران در ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس، در شش ماهه اول امسال واحدهای زیرمجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار صادرات انجام داده‌اند که نسبت به صادرات یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلاری در مدت مشابه پارسال ۱۶.۷۷ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، در این مدت بیشترین صادرات این بخش به کشورهای پاکستان با ۵۵۰ میلیون دلار، عراق با ۳۶۴ میلیون دلار، افغانستان با ۸۳ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۵۰ میلیون دلار، ترکیه با ۳۶ میلیون دلار، جمهوری آذربایجان با ۲۶ میلیون دلار، ارمنستان با ۲۵ میلیون دلار و هند با ۲۰ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48863
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن