صنعت-معدن-تجارت

عدم وجود استراژی مشخص در صنعت خودرو داخلی سازی قطعات را مشکل کرده است

عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران از تاثیر برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل بر داخلی سازی قطعات خودرو سخن گفت.

محسن رزمخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: برگزاری میزهای تعمیق تاثیر چندانی بر داخلی سازی قطعات نداشته زیرا قطعات مورد نیاز در خودروهای ناقص قطعات های تک هستند که نیاز به تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته دارند و امکان تولید آن ها در شرایط فعلی مقدور نیست و می بایست از خارج وارد شوند.

وی درباره میزان قطعات داخلی سازی شده بیان کرد: میزان قطعاتی که تا کنون داخلی سازی شده اند بسته به نوع خودرو متفاوت است. حدود 60 درصد از قطعات خودروهای قدیمی در داخل تولید می شوند و قطعات خودروهای جدید تا کنون به داخلی سازی بالایی نرسیدند.

عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات صنعت قطعه سازی تنوع خودروهایی است که به صورت سی کی دی وارد می شوند و با توجه به محدودیت هایی که در این صنعت وجود دارد ساخت آن ها در داخل زمان بر خواهد بود. عدم وجود استراژی و برنامه ریزی مشخص برای ساخت پلتفرم در صنعت خودرو تامین قطعات را دچار مشکل کرده و اگر این روند ادامه دار باشد برای همیشه بخشی از قطعات از خارج وارد خواهند شد.

وی درباره تاثیر برگزاری میزهای های تعمیق ساخت داخل بر میزان صرفه جویی ارزی تصریح کرد: میزان دقیق آن را باید از خودروسازان گرفت زیرا آنها با دریافت قطعات از سی کی دی آن کسر می کنند اما به نظر می رسد ارزبری آن میزان زیادی نباشد زیرا غیر از قطعاتی که به تکنولوژی پیشرفته نیاز دارند، باقی قطعات داخلی سازی شده اند.

رزمخواه در پایان اشاره کرد: قطعا برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل با حمایت های دولت، میزان وابستگی کشور را با توجه به شرایط تحریمی کاهش خواهد داد. همچنین نمایشگاه قطعاتی که قرار است داخلی سازی شوند باید به صورت همیشگی برگزار شود تا با استفاده از فرصت های پیش آمده ساخت داخل تعمیق پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا