بیش از دو ماه است که از زمان شیوع ویروس کرونا در چین می گذرد. ویروسی که علی رغم احتیاط های انجام شده به سرعت برق و باد، مرزها و قاره ها را در نوردیده و زنگ خطری را نه تنها برای آسیایی ها بلکه برای اروپا نیز به صدا درآورده است و طبق آمارها تاکنون به بیش از40 کشور دنیا سرایت کرده است. البته در طول این مدت، چینی ها لحظهای بیکار نبوده و از همان روزهای اول شیوع بیماری تمرکز خود را بر روی مهار این ویروس گذاشتند و تلاش کردند تا در سریعترین زمان ممکن با قرنطینه شهر “ووهان” و شناسایی افراد مبتلا به این ویروس جلوی گستردگی و انتشار آن را بگیرند. شرکتهای مطرح چین و برندهایی همچون “هواوی و شیائومی” هم برخی خطوط تولید خود را به حالت تعلیق درآورند و در بحث لجستیک و مالی به کمک دولت آمدند تا با این بحران ملی مقابله کنند. اما آنچه بیش از همه در اقدامات چینیها به وضوح قابل مشاهده است، مشاورههای بهداشتی و تامین امکانات مورد نیاز بهداشتی در جهت حفظ سلامت مردم و مقابله با این ویروس بوده که با ایجاد و برقراری یک آرامش نسبی، برنامه حفظ اشتغال کارکنان مشاغلی که مرتبط با این ویروس بودند را در سریعترین زمان ممکن عملیاتی کرده تا کسب و کارها
به وضعیت عادی برگردند. برای تحقق این مهم فضای مجازی از جمله ارکان مهمی بود که از یک سو از مراجعه ی حضوری مشتریان برای خرید اقلام مختلف و عرضه کنندگان جلوگیری می کرد و از سوی دیگر از بیکاری طیف وسیعی از مشاغل مرتبط با کرونا جلوگیری به عمل میآورد. طراحی و تبلیغ برای گسترش اپلیکیشنها و سایتهایی را برای سفارش آنلاین غذا و تحویل آن ایجاد و معرفی کرد تا مردم بدون آنکه از خانه خارج شوند از طریق فضای مجازی خریدهای خود را انجام دهند.