فولکسواگن به مرز ورشکستگی رسید
 
						اصلاح مسیر پرهزینه در شرکت تابعه پورشه، زیان سنگینی را در سه ماهه سوم به فولکسواگن وارد کرد و علاوه بر فشار تعرفههای آمریکا به زیان عملیاتی ۱.۳ میلیارد یورویی (۱.۵ میلیارد دلار) و افزایش میلیاردها دلار هزینه دیگر منجر شد.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، فولکسواگن، اعلام کرد: با توجه به تغییر راهبرد پورشه در مورد خودروهای برقی که در سپتامبر اعلام شد، ۴.۷ میلیارد یورو زیان ثبت کرد، در حالیکه پیش بینی میشود تعرفههای واردات کالاهای آمریکا و فروش کمتر متعاقب آن، سال میلادی جاری تا پنج میلیارد یورو برای بزرگترین خودروساز اروپا هزینه داشته باشد.
این تعرفه فشار بیشتری را بر الیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن، وارد میکند. او پس از هشدار ماه گذشته در مورد زیان چند میلیارد یورویی، اوایل سال میلادی آینده سمت مدیرعاملی بخش پورشه را واگذار خواهد کرد. مایکل لیترز، رئیس سابق مکلارن اتوموتیو، مدیرعاملی پورشه را بر عهده خواهد گرفت.
آرنو آنتلیتز، رئیس مالی فولکس واگن، گفت: حداقل چهار میلیارد یورو از هزینههای تعرفه مستقیم بوده و بقیه مربوط به حاشیه سود از دست رفته به دلیل اقدامات متقابل است.آنتلیتز با اشاره به تقاضای زیاد برای خودروهای فولکس واگن در اروپا که ضعف در چین را جبران میکند، گفت: تصویر مبهمی وجود دارد اما مدلهای برقی که محبوبیت روزافزونی دارند، گرانتر تمام میشوند و سودآوری را تحت تاثیر قرار میدهند.
زیان عملیاتی فولکس واگن در سه ماهه سوم نسبت به سود عملیاتی ۲.۸ میلیارد یورویی این گروه در سال میلادی گذشته کاهش یافته اما از زیان ۱.۷ میلیارد یورویی پیشبینی شده تحلیلگران کمتر است.
بر اساس گزارش رویترز، پورشه که ۷۵.۴ درصد آن متعلق به فولکس واگن است نیز در سه ماهه سوم به شدت به زیان افتاد زیرا عرضه خودروهای برقی را به تعویق انداخت تا با عرضه خودروهای هیبریدی و موتورهای احتراقی، مشتریان را دوباره به خود جذب کند.
ایسنا
 
				




