صنعت-معدن-تجارت

در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای بخش کالا تأکید شد: رسیدگی قانونی به پرداخت به موقع کرایه حمل رانندگان

در شصت و چهارمین نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای بخش کالا بر پیگیری و رسیدگی قانونی به موضوع پرداخت به موقع کرایه حمل رانندگان از سوی انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل تأکید شد.

به گزارش تفاهم آنلاین ، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان در این نشست اظهار داشت: مشکل اصلی در عدم پرداخت به موقع کرایه حمل رانندگان اقدامات غیرحرفه‌ای در بخش است و علیرغم شفافیت در فرآیند قانونی و تکلیف شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان کالا در پرداخت کرایه حمل، فرایند قانونی با آنچه در عمل اتفاق می‌افتد، هم‌خوانی ندارد و موجبات نارضایتی رانندگان تلاشگر را فراهم نموده است.

شهرکی خاطرنشان کرد: نظر به این‌که بخش زیادی از مطالبات شرکتهای حمل و نقل در زمینه ارائه خدمات حمل و به تبع آن پرداخت کرایه حمل به رانندگان مربوط به صاحبان کالا دولتی ( دستگاههای زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) است لذا برای رفع پایدار موضوع، باید گزارش دقیق و جامعی از وضعیت موجود، به همراه مستندات و مواد قانونی و دستورالعمل مربوطه تهیه و به شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور ارایه شود.

وی افزود: افزونی عرضه خدمات حمل در تقریبا هشت ماه از سال و عدم تناسب با میزان تقاضا از جمله مشکلات زیرساختی است که نیازمند بررسی کارشناسی و تهیه برنامه بلندمدت در حوزه زنجیره تامین و نظام لجستیک کشور جهت متعادل‌سازی این روند است.

معاون حمل و نقل به اهمیت توجه به استقرار نظام لجستیک در کشور اشاره کرد و افزود: حمل و نقل تک‌مؤلفه‌ای نیست و زنجیره‌ای از مؤلفه‌های به هم پیوسته است که در هر بخش اختلال ایجاد شود، بقیه بخش‌ها را متاثر یا دچار توقف نموده و باعث اختلال و بی‌نظمی خواهد نمود، لذا مدیران باید با شناخت دقیق در حوزه تصمیم سازی بهترین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی تدوین نموده و دستورالعمل‌های متناسب را تهیه و برای آن ساز و کار با ضمانت اجرایی بالا تعیین نمایند.

شهرکی همچنین بر تقویت نظارت ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان‌ها تأکید کرد و افزود: به منظور استقرار نگاه پیشگیرانه و جلوگیری از تخلفات، ضروری است به جای اقدامات متعاقب عمل انجام شده که عمدتاً کشف تخلف و برخورد است، نگاه پیشگیرانه داشته و از وقوع هر فعلی که مغایر مقررات است جلوگیری نمایند، که این امر هزینه کمتری را قطعا بر حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری تحمیل می‌کند .

گفتنی است در این نشست رؤسای کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و کامیون‌داران، ضمن ارایه مسائل و مشکلات موجود در بخش حمل و نقل کالا، دیدگاه‌ها و نظر‌های راهبردی جهت رفع این مشکلات و بهبود در عملکرد بخش را ارایه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا