مناطق آزاد-گردشگری

برای زندگی در ترکیه چه سطحی از زبان ترکی مورد نیاز است؟

زبان ترکی یکی از محبوب ترین زبان ها برای یادگیری است. اگر قصد یادگیری زبان ترکی را دارید تا فیلم ها و سریال های ترکی را بدون زیرنویس ببیند نیاز دارید تا به سطح B1 و B2 برسید ولی اگر می خواهید به کشور ترکیه مهاجرت کنید و در آنجا زندگی کنید نیاز دارید تا به سطح C1 و C2 برسید تا بتوانید به راحتی با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و احتیاجات خود را برطرف کنید.

برای یادگیری زبان ترکی استانبولی یکی از بهترین راه ها یادگیری از طریق کلاس های آنلاین است. کلاس های آنلاین ترکی استانبولی این امکان را به شما می دهند تا در هر زمانی که می خواهید به یادگیری زبان بپردازید. موسسه دهخدا با برگزاری کلاس های آنلاین زبان ترکی استانبولی و با استفاده از اساتید تحصیل کرده شما را به هدفتان از یادگیری زبان ترکی کمک می کند.

یادگیری ترکی چقدر طول می کشد؟

طبق محاسبات، حداقل 44 هفته طول می کشد تا به سرعت صحبت کردن به زبان ترکی را شروع کنید. در یک ماه، شما می توانید حداقل واژگان را بیاموزید، الفبا و حدود 300 کلمه که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. برای یادگیری ترکی، باید حداقل 2 ساعت در روز یا 1100 ساعت مطالعه داشته باشید.

آیا یادگیری زبان ترکی آسان است؟

بله، یادگیری ترکی سخت نیست. این تا حدی به این دلیل است که چیزی به نام “زبان سخت” وجود ندارد. هر زبانی با روش های صحیح یادگیری قابل دسترس می شود. اما ترکی در مقایسه با زبان های دیگر بسیار آسان است.

مراحل و روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی

۱. یادگیری حروف الفبا

یادگیری هر زبانی با الفبا شروع می شود. برخی از مشکلات ممکن است برای کسانی که با دیگر الفبای لاتین آشنا هستند ایجاد شود، زیرا حروف آشنا هستند، اما صدا ها کاملا متفاوت هستند. هر یک از 29 حرف یک صدا دارند و همیشه بدون استثنا تلفظ می شوند.

۲. مطالعه کلمات اساسی

کلمات پایه آن هایی هستند که اساس زبان ترکی را تشکیل می دهند و پسوند هایی به آن ها اضافه می شود. در این مرحله، به منظور یادگیری هر چه سریع تر لغات جدید، به شما توصیه می کنیم که بلافاصله شروع به استفاده از کلمات ترکی در زبان مادری خود کنید.

۳. مطالعه گرامر و ساختار جمله

در این مرحله یاد خواهید گرفت که کلمات آموخته شده و عبارات ساده را در جملات ترکیب کنید و همچنین تکنیک افزودن پسوند به کلمات اصلی را یاد خواهید گرفت. شما می توانید با شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری آموزشگاه های زبان ترکی استانبولی این مرحله از یادگیری زبان ترکی را به خوبی یاد بگیرید.

۴. تمرین و بهبود دانش

هیچ زبانی را بدون تمرین صحیح نمی توان یاد گرفت و بر آن تسلط داشت. مرحله ارتقای دانش طولانی‌ ترین مرحله است و تا زمانی که زبان ‌آموز به آن علاقه داشته باشد، می ‌تواند سال‌ ها طول بکشد. برای کسانی که قصد زندگی در ترکیه را دارند و می خواهند در آنجا تحصیل و یا کار کنند، نیاز دارند تا هر روز آنچه را که یاد گرفته اند تمرین و مرور کنند.

منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا