اجتماعی

آمادگی شهرداری تهران برای بارش نزولات آسمانی

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی شهرداری تهران برای بارش نزولات آسمانی خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات شهردار محترم تهران در خصوص  نحوه اقدام در زمان بارش‌ها جلسات مستمری برگزار شد و دستورالعمل‌هایی در دو بخش قبل از بارش و حین و پس از بارش به مناطق 22گانه شهر تهران ابلاغ شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، اصغر عطایی با بیان اینکه عملیات برف‌روبی با استفاده از نیروی انسانی و ماشین‌آلات لازم صورت خواهد گرفت، گفت: نیروها و تجهیزات با توجه به اولویت‌ها، موقعیت مکانی و منطقه ای در نقاط تعیین شده مستقر می‌شوند تا در کمترین زمان ممکن به خدمات‌رسانی بپردازند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات اجرایی قبل از بارش بیان کرد: برای این منظور نشست‌ها و جلسات تخصصی با مناطق 22 گانه، سازمان‌ها و شرکت‌ها و کلیه نهادهای ذی‌ربط در جهت آماده‌سازی و هماهنگی کلیه امور اجرایی و ستادی برگزار گردید.

همچنین بازدیدهای دوره‌ای نیز به منظور كنترل سلامت و عملكرد اجزای شبكه و پیگیری و نظارت مداوم و مستمر مناطق 22 گانه در خصوص عملیات پاكسازی، لایروبی و رسوب‌برداری سازه‌ها و مجاری عبوری صورت گرفته است.

عطایی اضافه کرد:هماهنگی بین بخشی با کلیه ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با کلیه واحدهای ستادی و اجرایی شرکت آب منطقه‌ای، استانداری، وزارت کشور، راهور، هواشناسی و مدیریت بحران در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهز شدن مناطق به تجهیزات، ادوات کارگری، پمپ‌های کف‌کش و روبین و ماشین‌آلات و سایر ادوات مورد نیاز با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از جمله این اقدامات می‌باشد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران به اقدامات اجرایی شهرداری تهران حین و پس از بارش‌ها اشاره کرد و افزود: ستادهای بحران منطقه‌ای با محوریت شهرداران مناطق 22 گانه تشکیل و طبق سناریوها و برنامه‌های ابلاغی كلیه امكانات و نیروهای كارگری و ماشین‌آلات در نقاط حادثه‌خیز استقرار خواهند یافت.

وی، دیگر اقدامات اجرایی حین و پس از بارش‌ها را برشمرد و گفت: اجرای مصوبات ابلاغی ستاد بحران و اعلام آماده‌باش به كلیه مناطق 22 گانه و حضور فعال كلیه مدیران و كارشناسان و اكیپ‌های عملیات لایروبی و فوریت‌های خدمات شهری 137، پایش و كنترل مستمر كلیه دره‌ها و میزان جریان عبوری سیلاب و كنترل نقاط حادثه‌خیز با انجام بازدیدها و گشت‌های نظارتی در حین بارش، كنترل كلیه وقایع و نظارت مستمر از آخرین وضعیت موجود معابر توسط دوربین‌های مركز كنترل ترافیك و همكاری خوب معاونت حمل‌ونقل و ترافیك و كنترل رفع نقاط آبگرفتگی نقطه‌ای و موردی در سطح معابر و بازرسی و كنترل سلامت و عملكرد اجزا و تجهیزات شبكه و عبور جریان سیلاب و رسوب‌برداری واریزه‌های انتقال‌یافته به شبكه پس از بارش و آمادگی كامل حوزه معاونت فنی و عمرانی در رفع مشكلات مسیرهای بزرگراهی و پایش و بازبینی پایه‌های پل‌های بزرگراهی در مسیر رودخانه‌های شهری از جمله این اقدامات در این خصوص می‌باشد.

به گفته عطایی، با توجه به این مهم که مناطق 1 تا 6 جزو مناطق پربارش در بین مناطق 22 گانه محسوب می‌شوند، از این رو خدمات‌رسانی در این مناطق به شکل ویژه‌ای انجام خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51793
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن