صنعت-معدن-تجارت

کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودرو در سه ماهه گذشته

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه افراد خودروهای فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط نمی‌دهند یا مراکز خودروهای خود را اسقاط نمی‌کنند، گفت: همین امر باعث کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودرو در سه ماهه گذشته شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین،  محمود مشهدی شریف درباره تسهیلات ارائه شده برای اسقاط خودرو گفت: در ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ قانون ساماندهی خودرو لازم الاجرا شد و دولت طی سه ماه فرصت داشت تا آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را به تصویب برساند. این فرصت سه ماه ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید. هشت ماه از این موضوع گذشته اما آیین نامه تصویب نشده است.

وی ادامه داد: در این آیین نامه بسته‌های تشویقی و تنبیهی فراوانی دیده شده که در بخش تنبیهی بیمه خودروهای فرسوده به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت و سهمیه سوخت خودروهای فرسوده حذف می شود. بسته تشویقی شامل بهره مندی از تسهیلات و جدول معادل سازی است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده عنوان کرد: در جدول معادل سازی خودروهایی که سن کمتری دارند گواهی اسقاط بیشتری خواهند داشت بنابراین خودرویی که ۲۰ سال سن دارد گواهی آن بیشتر از خودرویی بوده که دارای ۳۰ سال سن است.

وی در گفت‌وگو با برنامه روی خط اقتصادافزود: با توجه به اینکه این موضوع در شهریورماه به بیرون درز کرد خیلی از صاحبان خودروهای فرسوده از اسقاط خودروهایشان امتناع کردند گفتند ممکن است تعداد گواهی اسقاط شان بیشتر شود به همین خاطر تا شهریور ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار دستگاه اسقاط شد اما در سه ماه گذشته با ۸۰ درصد افت اسقاط مواجه هستیم. افراد خودروهای فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط نمی‌دهند یا مراکز خودروهای خود را اسقاط نمی کنند.

مشهدی شریف تصریح کرد: تاخیر هشت ماهه هیئت دولت متاسفانه سبب شد ستاد نوسازی ناوگان به هدف اسقاط ۱۰۰ هزار خودرو نرسد. امیدواریم در هفته جاری هیئت دولت پس از هشت ماه تاخیر در تصویب آیین نامه این موضوع را تصویب کند و ابلاغ شود.

وی اظهار کرد: با تصویب آیین نامه رکورد سال ۱۳۹۳ که ۳۳۰ هزار دستگاه بوده شکسته می شود و به مرز اسقاط ۵۰۰ هزار دستگاه که جزو اهداف برنامه هفتم توسعه است خواهیم رسید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100503
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن