اقتصادیانرژی

۷ هزار میلیارد تومان امسال در مصرف برق صرفه‌جویی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه پوشش برق‌رسانی در کشور ۱۰۰ درصد است، گفت: خوشبختانه در کشور روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق وجود ندارد و این در حالی است که ۱.۲ میلیارد نفر از کره زمین هنوز برق ندارد و دنیا برای رسیدن به این شاخص برای سال ۲۰۵۰ یعنی ۳۰ سال بعد هدفگذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به بحران سیل ابتدای سال ۹۸ و بحران برف گیلان طی دو هفته اخیر گفت: همکاران صنعت برق پیشتاز خدمت‌رسانی به مردم برای تأمین برق مردم هستند.

وی با بیان اینکه همکاران صنعت برق جزو اولین نیروها در بحران‌ها حضور دارند و خدمات‌رسانی می‌کنند، ابراز داشت: در برف اخیر استان گیلان با وجود اینکه ۸۵ درصد شبکه برق این استان تحت تأثیر برف سنگین قرار گرفته بود اما با تلاش و حضور به موقع همکاران سریع اقدام شد و به شبکه برگشت در حالی که در اتفاق مشابه در کانادا ۹ روز بدون برق بودند.

متولی‌زاده تصریح کرد: با اقدامات انجام شده پیک بار تابستان به خوبی مدیریت شد و نه تنها مشکلی نداشتیم بلکه صادرات را ۱۲۰ درصد افزایش دادیم که منجر به افزایش درآمد کشور شد.

این مقام مسؤول با اشاره به مدیریت پیک بار تابستان و اجرای طرح‌های تشویقی ادامه داد: امسال ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مردم، صنایع و کشاورزان پرداخت و در مقابل آن ۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=15197
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن