علمی و تکنولوژی

۴۰۰ هزار پروانه کاغذی کسب و کار دارای شناسه یکتا شدند

 رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی از تبدیل۴۰۰ هزار پروانه کاغذی کسب وکار در کشور به الکترونیکی و دارای شناسه یکتا خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین  ، “ سید امیر سیاح ” روز سه شنبه در حاشیه نشست اخذ شناسه یکتا برای مجوز های کاغذی از طریق درگاه ملی مجوزها در اداره کل اقتصاد و دارایی استان البرز افزود: بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی کسب و کار در کشور داریم که طبق پیش بینی تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری باید تمام آنها الکترونیکی و دارای شناسه یکتا شود.

رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: از ۲۶ اردیبهشت ماه جاری عدم توجه به این مهم به منزله فعالیت کسب وکار بدون مجوز است که براساس قانون در تلاش هستیم تا اقدامات موثر داشته باشیم .

سیاح اظهار کرد: مهمترین مزیت اجرای طرح شناسه یکتا در کشور آن است که افراد با قرارگرفتن دراین طرح می توانند از خدمات حاکمیتی بدون مراجعه به مراکز اداری بهره مند شوند .

شناسه یکتا ، حافظه مالیاتی (یا به اختصار شناسه یکتا) و یک کد ویژه است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور شناسایی دقیق در سامانه مالیاتی کشور اختصاص می یابد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=103336
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن