اقتصادی

۲۵۰۰ کیلومتر از طرح های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به بهره برداری رسید

با حضور رئیس جمهور ۲۵۰۰ کیلومتر از پروژه های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی کشور در قالب طرح ابرار به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.​

به گزارش تفاهم آنلاین، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری که با حضور رئیس جمهور و در آستانه روز روستا و عشایر به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور این پروژه ها را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و از تلاش های ارزنده مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای احداث و توسعه راه های روستایی در نقاط مختلف کشور قدردانی کرد.
رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از احداث ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید، ابراز امیدواری کرد مجموعه این فعالیت ها منجر به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه و آبادانی روستاهای کشور شود و با توسل به روح سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دستور بهره برداری از ۶۷۴ پروژه راه روستایی را صادر کرد.
بر اساس این گزارش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر از طرح‌های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی کشور که در محور روستایی جوستان_گراب از توابع شهرستان طالقان حضور داشت، با اشاره به وعده وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و تحقق این وعده خاطرنشان کرد:
امروز فرمان بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی توسط رئیس جمهور صادر شد که شامل ۱۰۵۰ کیلومتر راه جدید روستایی آسفالت و حدود ۱۴۰۰ کیلومتر بهسازی، نوسازی و روکش آسفالت راه روستایی در قالب طرح ابرار است.
اسلامی با اشاره به وعده وزارت راه و شهرسازی برای اجرای ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید گفت: این پروژه‌ها نیز با بهره‌گیری از تمامی توان و ظرفیت های موجود در دست اجراست که به تدریج تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و مجموع راه‌های روستایی آسفالت که در این دولت احداث شده به ۱۵ هزار کیلومتر خواهد رسید که در نوع خود رکوردی طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۵۰۰۰ کیلومتر در دوره مدیریت کنونی وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد احداث و بهره برداری از این پروژه‌ها منشاء خیر و برکت برای روستاییان شریف و عزیز کشورمان منشأ خیر و زمینه ای برای آبادانی و توسعه روستاها باشد.
بر اساس این گزارش در این آیین از تعداد ۶۷۴ پروژه به طول ۲۵۰۰ کیلومتر و صرف اعتباری در حدود ۹۶۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.
این گزارش می افزاید: در حوزه ساخت ۳۲۴ محور روستایی به طول ۱۰۵۰ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۵۵۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و بدین ترتیب ۶۴۸ روستا با جمعیتی حدود ۴۲۰ هزار نفر از راه آسفالته برخوردار شدند.
این گزارش حاکی است در بخش نگهداری راه‌های روستایی نیز تعداد ۳۵۰ محور روستایی به طول حدود ۱۴۰۰ کیلومتر و با صرف اعتباری حدود ۴۱۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48897
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن