البرز

۱۵ درصد به تولید آب آشامیدنی شهرستان کرج افزوده می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز از حفر سه حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج خبر داد و گفت: با این اقدام، ۱۵ درصد به تولید آب آشامیدنی شهرستان کرج افزوده خواهد شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، ذوالفقار مهدی‌زاده با بیان اینکه برای برداشت 250 لیتر برثانیه سه حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج حفاری شده، ضمن آنکه ۷۰۰ متر خط انتقال با قطر ۷۰۰ میلی متر در دست اجرا است، اظهار کرد: با برداشت این مقدار آب، ۱۵ درصد به تولید آب آشامیدنی شهرستان کرج افزوده خواهد شد و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش شبکه جدید آب قرار می گیرد.

وی بیان کرد: به دنبال موافقت وزارت نیرو برای تخصیص سهمیه جدید آب برای مصارف شرب شهروندان کرجی که نیازمند احداث زیرساخت تصفیه خانه آب است، مجوز حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج اخذ شد که تاکنون سه حلقه از آن‌ها حفاری و آماده تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز افزود: از آنجا که احداث تصفیه‌خانه شماره سه کرج نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و ساخت آن با توجه به کمبود منابع مالی زمان بر خواهد بود، در طرحی ابتکاری و با هزینه ۶ میلیارد تومان، امکان برداشت بخشی از حقابه تخصیصی به میزان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه با حفر سه حلقه چاه واحداث خط انتقال فراهم شده است.

مهدی‌زاده، زمان بهره‌برداری از این طرح آبرسانی را پیش از عید نوروز ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: حفر چهارمین چاه هم درحاشیه رودخانه کرج آغاز شده و با توجه به کیفیت مناسب آب رودخانه کرج، اجرای این پروژه اثر قابل توجهی بر کیفیت آب شرب مصرفی شهروندان مناطق مرکزی و شمالی کرج خواهد داشت.

گفتنی است که وزارت نیرو، شهریورماه امسال با برداشت ۵۵ میلیون مترمکعب سهمیه جدید آب از رودخانه‌های کرج و طالقان موافقت کرد که با اختصاص این میزان، جمع سهمیه البرز از آب این رودخانه‌ها به ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال رسید.

استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت، ۸۰ درصد آب آشامیدنی و کشاورزی آن از منابع زیرزمینی و ۲۰ درصد از آب‌های سطحی تامین می‌شود که تلاش شده تا میزان برداشت از منابع زیرزمینی کاهش یابد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64478
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن