کارآفرینی

۱۵۰ هزار شاغل صنایع دستی بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ۱۵۰ هزار شاغل و صنعتگر روستایی حوزه صنایع دستی بیمه می‌شوند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی شیرکانی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، اظهار داشت: صنایع دستی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و به ویژه اقتصاد بخش روستایی دارد.

وی ادامه داد: به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه صنایع دستی، سرمایه کم و ارزش افزوده پایین نیاز است که دولت از این صنعت حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به طرح پوشش بیمه‌ای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری دولت، گفت: قرار است تا به وسیله این طرح بتوان حمایت‌های دولت را در دوران کرونا و تاثیرات منفی اقتصادی آن که با از دست دادن بسیاری از بازارها نمایان شده است بهبود بخشید و امیدواریم تا این طرح نقطه اتصالی بین کار و بازار باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، صنایع دستی را صنعت مادر کشور دانست که می‌تواند مشکل بیکاری جوانان کشور را حل کند و گفت: این طرح با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم انجام و اعتبارات آن تامین شده است و امیدواریم تا برای تمام روستاییان و عشایر کشور به ویژه شاغلین در صنایع دستی، سبب خیر شود.

زنان سرپرست خانوار؛  ۷۵ درصد شاغلین صنایع دستی

در ادامه، پویا محمودیان-معاونت صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از جامعه بیش از دو میلیون نفری صنایع دستی کشور، در روستاها مشغول به فعالیت هستند و از کل فعالان این بخش بالغ بر ۷۵ درصد آنها را زنان هنرمند توانمند و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و از این راه امن به تولید و ارتزاق می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بیمه یکی از مطالبات همیشگی و به حق صنعتگران و هنرمندان کشور است، گفت: نتیجه اولین همکاری ما با صندوق، پوشش بیش از ۴ هزار بیمه شده است.

اما تفاهمنامه امروز ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری از جمله پرداخت کامل حق بیمه هنرمندان در سال اول توسط دولت، اختصاص این طرح برای تمام روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سهمیه ۱۵۰ هزار نفری برای معاونت صنایع دستی و صنعتگران صنایع دستی کشور است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53002
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن