گیلان

عدم وجود موارد مبتلا به کرونای جهش یافته در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عدم وجود موارد مبتلا به کرونای جهش یافته در گیلان خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، آبتین حیدرزاده در گفت و گو با خبر شبکه باران، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان بستری شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۶۰ نفر از آنان وخیم است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ تست از بیماران بدحال استان به انستیتو پاستور جهت شناسایی کرونای انگلیسی فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنوز مبتلا به کرونای جهش یافته نداریم، اما همانگونه که وزیر بهداشت اعلام کرد، این ویروس در سطح کشور پخش شده و احتمال دارد در استان ما نیز وجود داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ابتلای بالای کودکان و نوجوانان به ویروس جدید، گفت: مردم همچنان اصول بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند و شست وشوی مرتب دست ها را انجام دهند و در تجمعات شرکت نکنند.

حیدرزداه اضافه کرد: در ایام پایانی سال هستیم و مردم خریدهای نوروزی را انجام می دهند لذا در مغازه های شلوغ وارد نشوید و حتما ماسک بر چهره داشته باشید تا بتوانیم از این موج بیماری نیز بگذریم.

وی با بیان اینکه شش شهرستان دارای وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها دارای وضعیت زرد هستند، عنوان کرد: مردم می توانند با نصب اپلیکیشن «ماسک» در گوشی های هوشمند خود از وضعیت کرونایی شهرها مطلع شوند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64277
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن