گیلان

گیلان می‌تواند قطب تولید انرژی بادی و خورشیدی خاورمیانه شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه این استان از نظر برخورداری از مواهب طبیعی مثل آب، باد و خورشید از موقعیت ممتاز، ویژه و استراتژیکی در کشور برخوردار بوده و مثال زدنی است، بیان کرد: گیلان می‌تواند تبدیل به قطب تولید انرژی بادی و خورشیدی خاورمیانه شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، بهمن داراب‌زاده در گفت‌وگو با شبکه باران ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به نیروگاه بادی منجیل به ‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت نامی نیروگاه بادی منجیل ۹۲.۲ مگاوات است، اما پتانسیل استان گیلان در زمینه تولید انرژی برق در این زمینه بسیار بیشتر بوده و علاوه بر شهرستان منجیل، در جای جای نقاط استان گیلان، از جمله نوار ساحلی دریای خزر و ارتفاعات شرق و غرب استان پتانسیل شگفت انگیزی در زمینه تولید برق از انرژی بادی وجود دارد.

وی بیان کرد: در دوران قبل از انقلاب حتی تصور تولید برق از انرژی بادی وجود نداشت، اما امروز، علاوه بر احداث نیروگاه بادی منجیل، به ‌عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران، پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید برق از انرژی بادی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان ادامه داد: با تلاش متخصصین کشور در زمینه تولید توربین‌های بادی و با توجه به ظرفیت بالای استان گیلان در زمینه انرژی بادی و خورشیدی، چنانچه از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوبی استفاده کنیم، استان گیلان می‌تواند به قطب تولید انرژی بادی و خورشیدی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

داراب‌زاده با اشاره به محاسن تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر آبی، بادی و خورشیدی،گفت: سوخت‌های فسیلی که در نیروگاه‌های حرارتی بکار می‌رود علاوه‌بر آلودگی، روزی تمام خواهند شد و ما ناگزیر به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.

وی افزود: علاوه‌بر این مزیت، آلوده نکردن محیط زیست از فواید عمده استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشد. در واقع حیاتی‌ترین و مهم‌ترین مزیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر که انرژی پاک نیز به آن اطلاق می‌شود، حفظ و صیانت از محیط زیست می‌باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان اظهار کرد: آمادگی کامل برای استقبال از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان وجود دارد و از هیچ کمک و تلاشی برای این منظور دریغ نخواهیم کرد و حمایت و مساعدت لازم از آن‌ها انجام خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62274
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن