فرهنگی

گلاب آدینه دوباره به تئاتر جان می‌دهد؟

گلاب آدینه پس از سه سال دوری از تئاتر در نظر دارد تا با کارگردانی نمایش «بانوی محبوب من» حضوری دوباره در این حوزه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، گلاب آدینه که هفته گذشته وارد ۶۶ سالگی شده است، مشغول تمرین نمایشی تازه است و قصد دارد تا آن را در بهار سال آینده روی صحنه بیاورد. تابستان امسال محمد حاتمی، بازیگر و کارگردان تئاتر خبر داد که قرار است نمایش «جنت مکان خلد آشیان» را با بازی گلاب آدینه روی صحنه ببرد.

حاتمی که پیش‌ تر در نمایش «سه گانه اورنگ» با آدینه همکاری کرده بود، در نظر داشت امسال نمایش تازه خود «جنت مکان، خلد آشیان» را که اثری اجتماعی و کمدی است، اجرا کند ولی مدتی بعد بهتر دید که اجرای این نمایش را به زمانی دیگر موکول کند.

اما ظاهرا گلاب آدینه در این مدت مشغول کار بوده و از مرداد ماه تمرین نمایش «بانوی محبوب من» را آغاز کرده است.

مشاور رسانه‌ ای این نمایش خبر داده که قرار است این اثر نمایشی خرداد سال ۱۴۰۰ روی صحنه برود.

این نمایش، کاری موزیکال خواهد بود که با کارگردانی و بازنگری گلاب آدینه و تهیه‌کنندگی حمیدرضا علی‌نژاد به صحنه خواهد رفت.

همان‌گونه که از عنوان این نمایش بر می‌ آید، این اثر نمایشی بر اساس فیلم «بانوی زیبای من» به کارگردانی جرج کیوکر و فیلم‌ نامه‌ ای از آلن جی لرنر با اقتباس از نمایشنامه «پیگمالیون» اثر جرج برنارد شاو روی صحنه می‌ رود.

داستان این نمایش درباره استاد آواشناسی است که با دوست زبان‌ شناس خود شرط می‌ بندد تا دختر گل فروش و عامی لندنی را تبدیل به بانویی متشخص کند تا در میهمانی‌ های اشرافی بدرخشد.

گلاب آدینه هر چند بیشتر به عنوان بازیگر روی صحنه تئاتر رفته است ولی در کارنامه هنری خود هم تجربه کارگردانی دارد و هم تجربه تدریس به هنرجویان.

او قبل‌ تر نمایش‌ نامه‌ های «سلطان مار» و «مرگ یزدگرد» از نوشته‌ های بهرام بیضایی و «شبی در طهران» نوشته محمد چرم‌شیر را به صحنه برده که این نمایش، آخرین کارگردانی او در تئاتر به شمار می‌ آید.

آخرین بازی او در تئاتر به بازی در نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» بازمی گردد که سال ۱۳۹۶ به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی اجرا شد.

گلاب آدینه که از دهه ۵۰ فعالیت تئاتری خود را با گروه تئاتر «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی آغاز کرده، در کارنامه تئاتری خود همکاری با هنرمندانی همچون علی رفیعی، بهرام بیضایی، هوشنگ حسامی، سوسن تسلیمی، هادی مرزبان را دارد. او در سال های اخیر با تعدادی از هنرمندان نسل جوان‌تر تئاتر همچون جلال تهرانی، افشین هاشمی، محمد حاتمی، شهاب حسین‌ پور و … نیز همکاری داشته است.

هرچند این روزها فعالیت‌ های نمایشی به حالت نیمه تعطیل در آمده اما گفته شده است که گلاب آدینه، تمرین نمایش «بانوی محبوب من» را با رعایت تمامی پروتکل‌ های بهداشتی از ۱۸مرداد ماه روزانه در چند نوبت با تعداد محدودی از بازیگران، گروه‌های موسیقی و حرکات موزون آغاز کرده است و این نمایش موزیکال با حضور ۵۰ هنرمند تئاتر و موسیقی به صحنه خواهد رفت.

حمیدرضا علی‌ نژاد-تهیه کننده نمایش موزیکال «بانوی محبوب من» تهیه کننده آثار نمایشی همچون «پری»، «هامان کشان»، «مُزا مُزا»،«شِپِش» و«گورخواب‌ ها» بوده است و به‌عنوان سرمایه‌ گذار فیلم سینمایی «هایلایت» و تهیه‌کننده فیلم نیمه‌بلند «دختر» حضور داشته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54889
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن