صنعت-معدن-تجارت

گشایش بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان در تهران

سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران،که نوع خود بزرگترین نمایشگاه فرش جهان محسوب می شود امروز و با حضور مقامات وزارت صنعت معدن و تجارت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و روسای اتحادیه ها و انجمن های مرتبط در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ؛در این نمایشگاه صدها کارگاه و واحد تولیدی و هزاران بافنده و قالیباف ،تولیدات خود را ارائه کرده اند.تولیداتی از جنس هنر و زیبایی،از انواع فرش و قالی روستایی،عشایری، نفیس و ابریشم تا انواع گبه و گلیم، تابلو فرش و بافت زنده فرش،آثاری که چشم هر بازدیدکننده ای را خیره و مبهوت می کند.

سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران با محوریت توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی در کشورهای مختلف جهان، بویژه آمریکا و کشورهای اروپایی، برپا شده است.

در سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران، بیش از 450 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه؛ انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، تابلو فرش های مختلف و دیگر دست بافته های هنرمندان ایرانی عرضه شده و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده شده است.

قرار است همزمان با برگزاری سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ چندین هیات بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

نمایشگاه فرش دستباف ایران، مهمترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب میشود که هر ساله با برگزاری آن؛ هیئت ها، تجار و بازرگانان از نقاط مختلف جهان در نمایشگاه حضور می یابند و با تولیدکنندگان فرش دستباف کشورمان وارد مذاکرات تجاری می شوند.

سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران با تمرکز بر موضوع های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی دایر شده و در بخشی از آن شامل 4 سالن نیز، بهترین فرش های عتیقه و معاصر کشورمان قرار داده شده تا مخاطبان بازدید کنند

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت ، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

برگزاری ده ها نشست تخصصی، کارگاه های آموزشی، بافت زنده فرش و قالی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضع بافت فرش برای کودکان و اجرای گروه های موسیقی محلی، از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران از امروز تا 7 شهریور ماه به مدت یک هفته هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 عصر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=97383
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن