گزارش

گروه بهمن تنها خودروسازی که رتبه A موسسه اعتباری (پایا) را از وزارت صمت کسب کرد

گروه بهمن بعد از کسب افتخاراتی نظیر خودروساز نمونه، بهره ورترین خودروساز، اولین خودروساز سبز، پیشرو بودن در میان شرکتهای خصوصی ، قرار گرفتن در میان کیفی ترین خودروهای تولیدی کشور، توسعه ساخت داخل محصولات ، سودآوری پایدار، اخذ جوایز و نشان های متعدد ملی در حوزه های تعالی سازمانی، کیفیت، بهره وری، مدیریت دانش و منابع انسانی، در رتبه بندی موسسه ( پایا) رتبه A را کسب کرد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت “دستورالعمل شاخصهای سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری” ( پایا) را برای تجارت داخلی و خارجی تدوین نموده است. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای اجرای این دستورالعمل، سامانه ای را طراحی کرده است. طبق این دستورالعمل، چهار حوزه کلی شامل مسئولیت پذیری، وضعیت مالی، وضعیت کسب وکار-کمی و وضعیت کسب وکار-کیفی، در رتبه بندی فعال اقتصادی لحاظ می شود که ارزیابی شاخصهای کسب وکار-کیفی و کمی فعالان اقتصادی به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد .
یکی از شاخصهای ارزیابی نوع شخصیت مالک اعم از حقیقی یا حقوقی در نظر گرفته شده است که ارزیابی این شاخص، به صلاحیت ها و ترکیب مالکان اثرگذارِ فعال اقتصادی یعنی مالکانی که بسته به سهم سایر مالکان در تصمیم گیریها مؤثرند، توجه می نماید. از این رو گروه بهمن با مدیریت خصوصی مناسبی که برخوردار است، توانسته بر کیفیت تصمیمات اقتصادی تحت مالکیت خود تأثیر مثبت داشته باشد.
از سوی دیگر نظام مدیریت کیفیت یکی دیگر از شاخص ها ارزیابی شده است و بر اساس این معیار گروه بهمن توانسته تمام فرآیندهای گوناگونِ فعالیتِ خود را که منجر به تولید و ارایه محصول یا خدمت با کیفیت می شوند، در نظامنامه خود جای دهد توجه ویژه ای به آنها داشته است.
مشخصه رعایت استاندارد، معیار قابل قبول در سطح ملی یا بین المللی است، گروه بهمن نیز در خصوص هر یک از فعالیتهای اصلی، تولید محصولات، پشتیبانی، ایمنی کار و محیط زیست، از استانداردهای وضع شده پیروی می کند.
همچنین ارزیابی گواهینامه های دریافتی، که با فعالیت اصلی شرکت ارتباط بیشتری دارد، تأثیر بیشتری در نتیجه ارزیابی خواهد داشت که گروه بهمن نیز در این زمینه با کسب گواهینامه های معتبر در زمینه فروش و خدمات پس از فروش توانسته بهترین امتیازات را از موسسه اعتباری پایا کسب نماید.
فعالیتهای عام المنفعه ، محرومیت زدایی و فعالیتهای اجتماعی از دیگر شاخص های تاثیر گذار محسوب می شود که گروه بهمن درکنار تولید با کیفیت به جامعه با کیفیت هم توجه ویژه داشته است.
از این رو شرکت رتبه بندی اعتباری پایا بر اساس ارزیابی جمیع موارد یاد شده، توانست به ارزیابی جمعی خود در خصوص گروه بهمن که تنها شرکت خودروساز در کسب رتبه Aاست بپردازد.
با اعطای رتبه اعتباری A به گروه بهمن، این شرکت می تواند بدون نیاز به رکن ضامن به انتشار اوراق اقدام کند و از این طریق فرآیند تأمین مالی کوتاه‌تر شده و هزینه‌های انتشار اوراق نیز کاهش می یابد. که این امر کاهش هزینه‌های تامین مالی را به دنبال خواهد داشت.
همچنین مقوله رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند ضمن ارزیابی وضعیت اعتباری و مالی، هزینه تامین مالی را کاهش دهد .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74885
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن