اقتصادی

کلاهبرداری به روش تبلیغات سئو

شگرد بالا بردن سئو سایت ازجمله روش‌هایی است که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی شروع شده است و آن طور که پلیس فتا هشدار می‌دهد، می‌تواند زمینه را برای کلاهبرداری از مدیران سایت‌ها فراهم آورد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، مدیران و گردانندگان سایت‌ها باید با دقت بیشتری نسبت به این‌گونه تبلیغات برخورد کنند. سرقت اطلاعات از مهم‌ترین اهداف مجرمان سایبری و یکی از شگردهای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، سایت‌های فیشینگ است.

رصد فضای مجازی سایت‌هایی جعلی را نشان می‌دهد که برای ارائه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب افراد را جمع‌آوری و از این اطلاعات سوءاستفاده کرده یا آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کردن قربانیان به صفحات فیشینگ از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه برای سرقت اطلاعات مالی و هویتی کاربران به شمار می‌رود.

به همین دلیل پلیس فتا هشدار می‌دهد که کاربران نباید به‌هیچ‌عنوان فریب این‌گونه تبلیغات و آگهی‌های اغواکننده را بخورند. کارشناسان امنیتی حوزه فناوری اطلاعات هم بارها درباره فیشینگ هشدار داده‌اند. اگر بخواهیم در برابر تهدیدات سایبری ایمن باشیم، باید موارد امنیتی را رعایت کنیم.

یکی از موارد امنیتی این است که هوشیار باشیم، هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایت‌ها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت، ما را به مرحله پرداخت هدایت می‌کند، دقت کنیم که مثل همان نوشته شده باشد.

مدیران و گردانندگان سایت‌ها باید دقت کنند که محبوبیت‌شان از دید مخاطبین بر اساس پارامترهایی مانند میزان مدت‌زمان مشاهده سایت، کامل بودن سایت، لینک‌دهی دیگران به سایت و اقداماتی از این قبیل سنجیده می‌شود و در انتها بر اساس پالایش‌های انجام‌شده، رتبه سایت شما مشخص می‌شود و بایستی مراقب تبلیغات دروغین در این زمینه بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49713
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن