کارآفرینی

کسب‌ و کار در دنیای دیجیتال مارکتینگ

مهسا صالحی - ارشد مدیریت مالی

 

در دنیای امروزه که به عصر دیجیتال معروف است ، کسب‌ و کار و فناوری به دو عنصر جدایی‌ناپذیر تبدیل شده و لازم و ملزوم یکدیگر به حساب می آیند. در این میان مفهومی به نام دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که در سراسر جهان به آن پرداخته می شود. در واقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال برای هدف مشخصی به منظور بالا بردن فروش یا برندسازی می‌ باشد. امروزه اهمیت یادگیری و روش های توسعه آن برای تمامی مشاغل به حد بالایی رسیده است که می توان مدعی شد برای توسعه کسب و کار خود به صورت حتمی باید آن را فرا گیرید و از جدیدترین روش ها نیز بهره مند شوید.

لزوم به ‌روز رسانی دانش برای هر فرد فعالیت‌گذار در این حوزه بسیار ضروری است. چرا که با توجه به تغییرات سریع در روش‌ها و فنون مورد استفاده در حوزه مارکتینگ، به‌روز بودن با آخرین دانش و مهارت‌ها به شما کمک می کند که عملکرد بهتری داشته باشید و کسب و کار خود را به سمت موفقیت پیش ببرید.

اولین دلیل برای الزام  به ‌روز رسانی دانش در مارکتینگ، وابسته بودن آن به تکنولوژی و تغییرات سریع در روش‌های موجود در این حوزه ها می باشد. با پیشرفت روز افزون فناوری و تکنولوژی، روش‌ها و ابزارهای مورد استفاده در مارکتینگ نیز به سرعت در حال تغییر هستند. از همین رو ، به ‌روز بودن به شما کمک می کند که با بهترین روش های موجود و در کمترین زمان ممکن ، افراد و شرکت‌های مورد نظر خود را شناخته و با استفاده از این توانمندی ها ، از رقیبان خود سبقت گرفته و به آن چه که هدف کسب و کار شماست ، دست یابید.

دومین دلیل برای به ‌روز رسانی دانش در زمینه بازاریابی دیجیتال، رضایت مشتریان است. سلایق و نیازمندی های مشتریان شما، به مرور زمان تغییر می کند به همین دلیل تغییرات در روش‌های بازاریابی توسط شما نیز ضروری است. چرا که در صورت عدم تغییر ، مشتریان شما ، به سمت دیگر کسب و کار ها رفته و به مرور روابط شما با آن ها دچار مشکل می شود. پس تلاش برای به ‌روز بودن و استفاده از روش های نوین و هوشمند در مارکتینگ، به استارتاپ شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را رضایت‌مند نگه داشته و روابط با آن‌ها را گسترش دهید.

به عنوان دلیل سوم برای اهمیت گسترش دانش در حوزه بازاریابی دیجیتال، می توان به افزایش بهره‌وری و کارایی اشاره نمود. همانطور که می دانید در صورت استفاده از بهترین استراتژی‌ها برای افزایش فروش، این امر به طور مستقیم به افزایش بهره‌وری و کارایی شرکت‌ها منجر خواهد شد.

چهارمین دلیل برای ضرورت به ‌روز رسانی دانش در این زمینه مانند سایر رشته ها، ایجاد فرصت‌های جدید است. با آگاهی از آخرین تحولات در حوزه مارکتینگ، افراد می‌توانند فرصت‌های جدیدی را شناسایی کرده و از آن‌ها بهره‌مند شوند. با شناسایی فرصت ها ، می توانید نقاط ضعف و قوت خود را پوشش داده و با کمک جدید ترین و به روز ترین متد ها، جامعه ی هدف خود را متمرکز تر پیگیری کنید.

در نهایت، می‌توان گفت ، با وجود تکنولوژی و بستر مناسب برای ارتقای محصول و برند شما ، هر کالا یا خدمتی که ارائه می‌شود نیازمند به کارگیری یک برنامه ریزی بر پایه ی اصول استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. این برنامه ریزی و تعیین اهداف به واسطه ی دانش به روز ، امکان موفقیت بیشتری را برای شما رقم می زند. این اقدام نه تنها به شما کمک می‌کند تا با تغییرات سریع در حوزه مارکتینگ همگام باشید، بلکه نقش مهمی در موفقیت و پیشرفت شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز دارد و باید به عنوان یک اولویت اصلی در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=105052
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن