کارآفرینی

کسب و کار خودت را بساز

در دنیای امروز راه‌اندازی کسب و کار شخصی گزینه تازه‌ای است که به انواع راههای اشتغال افزوده شده است. هزاران نفر با ایده خلاقانه و مهارت خود در این حوزه به موفقیت چشمگیری دست یافتند. اما برای راه‌اندازی کسب و کار موفق لازم است ارزیابی و برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، راه‌اندازی کسب و کار به معنای آنچه امروز می‌شناسیم در گذشته رؤیایی دست نیافتنی و بیهوده تصور می‌شد.

برای شاغل شدن باید میان شغل آبا و اجدادی خانواده، تحصیل و کسب عنوان دکتر یا مهندس و یا کارمندی دولت انتخاب صورت می‌گرفت. به نظر می‌رسید خلق کار تازه ممکن نیست و جامعه و بازار کاملاً اشباع شده است.

ولی در سالهای اخیر گسترش شبکه‌های اجتماعی و شوق مردم برای اشتراک نظرات، علایق و مهارت‌ها سبب شد تا هزاران نفر کسب وکار خود را راه‌اندازی کرده و به موفقیت چشمگیری دست یابند.

پس اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که هنوز شغل مورد علاقه خود را پیدا نکرده‌اید شاید شغل رؤیایی شما کسب و کار تازه‌ای است که تنها خود شما باید آن را راه‌اندازی کنید. اگر هنوز تردید دارید با ما همراه باشید تا با نکات کلیدی راه‌اندازی کسب وکار آشنا شوید.

علایق خود را بشناسید

به تحقیق ثابت شده که افراد موفق کسانی هستند که به حوزه کاری خود علاقمند هستند و از انجام آن لذّت می‌برند.

بنابراین برای راه‌اندازی کسب وکار اولین و مهمترین کار، یافتن حوزه کاری دلخواه است. هنر ابداعی، استعداد ذاتی و یا هر ایده خلاقانه‌ای ممکن است ظرفیت تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق را داشته باشد.

راه‌حل باشید

اساس هر کاری تعامل مشتری و فروشنده یا همان عرضه و تقاضا است. هیچ کس نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن مخاطب، مشتری یا جامعه هدف در کار خود موفق باشد.

بنابراین اگر بتوانید برای یک مشکل، راه‌حل ارائه کنید و یا نیازی را برطرف کنید مهمترین گام مهمی در مسیر موفقیت برداشته‌اید. زیرا مشتری خود را می‌شناسید و تنها کافی است محصول یا خدمات خود را به او عرضه کنید.

خودشیفته نباشید

در راه‌اندازی کسب و کار به همان اندازه که داشتن اعتماد به نفس، حیاتی است خودشیفتگی هم می‌تواند مخرب باشد. خودشیفتگی سبب می‌شود شما نقاط ضعف خود را نادیده گرفته و در راه‌اندازی کسب و کار شکست بخورید.

ممکن است فردی هنر یا مهارت خاصی داشته باشد که قابلیت تبدیل به یک شغل را داشته باشد ولی در حوزه مدیریت و مهارت‌های ارتباطی ضعیف باشد. چنین فردی هرگز نمی‌تواند در راه‌اندازی کسب وکار به تنهایی موفق باشد.

استفاده از دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف برای ارتقا مهارت‌های مورد نیاز در و یا گردآوری یک تیم کاری محدود ولی توانمند مسیر موفقیت شما را هموار می‌سازد.

در کسب و کار رؤیا بافی نکنید

کارآفرینان موفق از همان ابتدا چشم‌اندازی برای آینده کاری خود در ذهن دارند. آنها با کسب اطلاعات کافی برنامه‌ریزی نموده و گام به گام به سمت هدف خود پیشروی می‌کنند.

اما در دنیای تجارت تکیه بر حدس و احتمالات، رؤیا بافی بیهوده‌ای است که تنها نتیجه آن شکست کسب و کار خواهد بود.

قناعت کنید

هر قدر ادعای مهارت و تسلط داشته باشید نباید فراموش کنید راه‌اندازی کسب وکار ریسک بالایی دارد. پس در ابتدای کار تا می‌توانید قناعت کنید.

کار خود را با سرمایه اندک آغاز کنید؛ بر شروع کار در حجم گسترده اصرار نکنید؛ در ابتدای کار انتظار سودآوری نداشته باشید و صبور باشید تا جایگاه شغلی شما تثبیت شود سپس از ثمرات آن لذت ببرید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59831
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن