گیلان

کرونا و نمایشگاه گردشگری؟؟!!!!

یادداشت نقی هدایتی با عنوان کرونا و نمایشگاه گردشگری؟؟!!!!تفاهم آنلاین_ در خبرها آمده بود که چهاردهمین دوره گردشگری و صنایع وابسته در سی و چهارمین دوره صنایع دستی ایران از تاریخ پنج اسفند لعایت هشتم اسفند سال جاری از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

واقعیت قضیه این است که از شنیدن این خبر ، شوکه شدم و با توجه به اهمیت این موصوع لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم:

۱- سلامت و امنیت بهداشتی مردم از اولویت های محوری نظام جمهوری اسلامی و دولت محترم است‌. به همین دلیل مناسک دینی از جمله تشرف به عتبات عالیات، برگزاری نماز جمعه و راه پیمایی دینی و ملی بیست و دوم بهمن ، مراسم اعتکاف و ادعیه و دهها و صدها مناسبت مشابه تعطیل گردیده است.

۲- بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کرونای انگلیسی در خوزستان شیوع یافته است و ممکن است براثر بی احتیاطی در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، پیک چهارم کرونا کل کشور را در بر بگیرد و فاجعه ای اتفاق افتد.

۳- پرسش اساسی این است که ایا ستاد ملی کرونا به برگزاری چنین نمایشگاهی که ضرورت و اهمیت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد ، مجوز داده است؟ اگر چنین مجوزی داده شده، باید دلایلش برای افکار عمومی توضیح داده شود؟ آیا امکان برگزاری چنین نمایشگاهی در آستانه عید برای صنوف مختلف وجود دارد؟

۴- وقتی ستاد ملی کرونا مسافرت غیر ضروری به استان ها را ممنوع می کند، وقتی ادارات با یک دوم و یا یک سوم نیروی انسانی خود فعال هستند. وقتی هتل ها با کمترین ظرفیت خود فعالیت دارند. وقتی تالار های عروسی و و برگزاری همایش ها و … تعطیل است. وقتی نمایندگان مجلس از جمله گیلان، مازندران و گلستان تقاضا دارند که از سفرهای غیر ضروری از پانزدهم لغایت بیستم فروردین به این استان ها جلوگیری شود، چرا باید مجوز برگزاری چنین نمایشگاهی صادر شود؟

۵- شنیده ها حاکیست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طریق ادارات کل تابعه استانی در صدد جمع‌آوری وجوهی از هتلداران برای برگزاری این نمایشگاه هستند که این امر در شرایط رکود فعالیت هتل ها باعث نارضایتی هتلداران گردیده است.

۶- مشخص نیست که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با چه هدفی مبادرت به برگزاری چنین نمایشگاه پرخطری با حضور استان ها در تهرانی که از نظر شیوع کرونا وضعیت ناپایداری دارد، کرده است اما انتظار می رود که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت به وظایف قانونی خود عمل نماید.

✍یادداشتی به قلم نقی هدایتی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64455
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن