فرهنگی

کرونا همچنان برای رسانه‌های دنیا ناشناخته است

کرونا همچنان موضوع اصلی رسانه‌ های جهان است. در حالی که محققان و دانشمندان در تلاش برای نجات بشریت از این ویروس مرگبار هستند، همچنان خبرهای جدیدی درباره ابعاد ناشناخته ویروس کرونا و بیماری کووید _19 نیز منتشر می‌ شود.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌‌های رسانه‌ های جهان، مهم ترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهم ترین اخباری که او امروز (۲۴ آذر ماه) به آنها پرداخته، ابعاد جدیدی ویروس کرونا، کشف واکسن کرونا و انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا است.

_ «فایننشال تایمز»، نشریه انگلیسی نوشته است: جنگ دونالد ترامپ علیه انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا، به خط پایان آن رسیده است؛ خط پایانی تکراری.

_ مشاغل مورد نیاز در عصر کرونا؛ رانندگان تحویل‌دهنده کالاها و متخصصان مالیات‌ها.

_ «وال استریت جورنال»، نشریه آمریکایی: گروه راست تندرو «پراود بویز» یا پسران سربلند پشتیبانان و وفاداران به ترامپ، درگیر اعتراض‌ های خیابانی در واشنگتن شدند.

_ «ال موندو»، نشریه اسپانیایی: توزیع واکسن کرونا در آمریکا آغاز شد. سازمان غذا و دارو نوشت، این اقدام به خاطر فشار کاخ سفید نبود.

_ «ژون آفریک»، نشریه فرانسوی: اگر دولت‌ها همت کنند، اهداف پیمان آب و هوای پاریس، قابل اجرا و شدنی هستند.

_‌ «گاردین»، روزنامه انگلیسی در تحلیلی متفاوت از میراث ترامپ‌ برای بایدن نوشته است که جو بایدن سرزمینی را صاحب خواهد شد که همه‌گیری ویروس کرونا ۲۹۰ هزار تن را در آن کشته است و البته تهدید به کشتارهای دیگر هم در راه است. نزدیک به ۹۰۰ هزار تن بیکار دارد. آن چه آمار ماه گذشته می‌ گوید و فروشگاه‌ها، خالی از آذوقه‌ اند. این مایملک جو بایدن خواهد بود. آیا جو بایدن، پاسخی برای آنها دارد؟ آمریکایی‌ ها مشتاقانه آماده شنیدن آن هستند.

اما بایدن، به کابینه متفاوت و ناهمسان با دولت‌های پیشین می‌ نازد. گروهی ناهمسان، اما این به آن معنا است که می‌ تواند آمریکائیان در کشمکش را یاری کند؟ جای صحبت درباره متفاوت بودن کابینه بایدن باید در عمل دید در قدرت چه خواهد کرد؟

_ «نیویورک تایمز» نیز نوشته است: خشم در واشنگتن شعله‌ور شد. این به هنگامی بود که پشتیبانان ترامپ به نشانه اعتراض به خیابان‌ ها آمدند. معترضان در گروه‌هایی با نام «پراود بویز» و مقابل آنها «آنتیفا» با هواداران بایدن درگیر شدند. چهار تن در برخورد پشتیبانان ترامپ و جو بایدن مجروح شدند. گروه‌ های تندرو راست‌گرا هوادار ترامپ با محافظه‌ کاران پشتیبان انتخاب جو بایدن درگیر شدند.

معترضان پشتیبان ترامپ، انتخابات را تقلبی و جعلی می‌خوانند. گروه «پراود بویز» با ۲۰۰ هزار تظاهرکننده، پرچم‌ های جان سیاهان مهم است را سوزاندند. آنها علیه گروه «آنتیفا» به مقابله و برخورد، برخاستند. «آنتیفا» همان گروهی است که ترامپ در تظاهرات سیاهان، با شعار جان سیاهان مهم است، تندروهای چپ خواند.

_ «له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی در گزارشی با عنوان «نوزادان و مادران مثبت» با کرونا نوشته است: پژوهش تازه در ایتالیا می‌ گوید از میان ۶۲ تن از مادران با مثبت در کرونا، نوزادانشان در شیردهی مادران مصون از انتقال ویروس بودند. پزشکان این مادران مثبت با کرونا را واداشتند تا نوزادانشان را بی‌ هراس از انتقال ویروس، شیر بدهند. این پزشکان می‌ گویند، میزان چنین انتقالی، به تقریب صفر است.

_ مقام‌های ژاپنی از یورش کرونا، به نظر خرسند می‌ آیند؛ چراکه این همه‌گیری به کوچک شدن دولت ژاپن، کمک بسیار کرد. ژاپن توانست با مهار نسبی، کرونا، سرآمد کشورهای مقتدر اقتصادی بشود. در ژاپن، کرونا فقط ۲ هزار و ۴۸۷ تن، قربانی داشته است. یعنی نصف قربانیان چین و برابر یا کمی کمتر از قربانیان یک روز در آمریکا. ژاپن از هر یک میلیون تن، فقط ۱۸ قربانی داشت. یعنی سرآمد گروه هفت کشورهای صنعتی و صاحبان ثروت. در آن میان پس از ژاپن البته، کشور آلمان است با ۲۳۹ نفر در یک میلیون. ژاپن، بدون محدودیت‌ های سخت یا قرنطینه یا آزمایش‌ همگانی به این دست آورد رسیده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57481
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن