کارآفرینی

کرونا؛ عامل تغییرات دومینویی فضای کسب و کار

یک کارشناس حوزه کسب و کار کرونا را عامل تغییرات دومینویی فضای کسب و کار عنوان کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از  ایبِنا، ناصر پاشاپور نیکو امروز در یک نشست خبری با موضوع تغییر رفتار مصرف کننده در بحران کرونا، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، رفتار مصرف و نگرش مصرف کنندگان تغییر کرد. براساس بررسی‌های انجام شده از هزار نفر، در ۶ استان مصرف کنندگان تغییرات رفتاری داشتند که خانه نشینی و بیکاری و همچنین مشکلات مالی اقتصادی و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری از جمله مشکلات این موضوع بود.

وی افزود: براساس این بررسی افراد پیش از شیوع این ویروس میزان در خانه ماندن افراد در خانه رشد ۴۵ درصدی داشت. همچنین در دوران جبران شیوع ویروس کرونا خرید محصولات بهداشتی و داروخانه ای افزایش یافت. علاوه بر این نیز بیشترین میزان خرید به فروشگاه های محلی، داورخانه ها و سپس فروشگاه های آنلاین ارتباط داشت به گونه ای که ۴۶ درصد مردم خرید آنلاین را بهترین روش خرید می دانستند.

این کارشناس حوزه کسب و کار در ادامه، درباره استقبال مردم از خریدهای آنلاین، گفت: عدد خرید و فروش های آنلاین کوچ است، اما نسبت به قبل جهش داشته و دوران شیوع ویروس کرونا نیز موجب شده تا راه ۴ یا ۵ ساله را تنها در چند ماه اخیر طی کنند.

به گفته پاشاپور نیکو، بحران اقتصادی و کرونا مجموعه ای از تغییرات در رفتار مصرف کننده و تغییر در نگرش را ایجاد کرده و موجب تغییرات و تحولاتی مثل جا به جایی سبد خرید خانوار را سبب شده است که اگر این روند و تغییر توسط کسب و کارها پایش شود، و متناسب با آن استراتژی کسب و کار تغییر کند، تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند؛ در غیر اینصورت امکان استفاده از این فرصت وجود ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا