بین الملل

کره جنوبی آزمایش موشکی همسایه شمالی خود را مورد تائید قرار داد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز یکشنبه دو موشک کروز را آزمایش کرده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آزمایش موشکی اخیر کره جنوبی را تائید کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه تأیید کرد کره شمالی روز یکشنبه دو موشک کروز را در سواحل غربی خود پرتاب کرده است.

یک مقام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بدون اشاره به جزئیات این آزمایش موشکی گفت: ما به پرتاب دو موشک در اوایل روز یکشنبه در بندر غربی آنچون پی بردیم. فرض بر این است که موشک‌های آزمایش شده از نوع کروز بوده اند.

خبرگزاری یونهاپ با استناد به ارتش کره جنوبی یادآور شد برخلاف موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز تحت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، ممنوع نیستند.

بنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، کره شمالی اقدام به شلیک چند موشک کوتاه برد برای خط و نشان کشیدن در برابر آمریکا کرده است. مقامات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود در این باره اعلام کردند همزمان با اظهارات مقامات کره شمالی علیه آمریکا، روز یکشنبه پیونگ یانگ برای هشدار به دولت بایدن اقدام به شلیک چند موشک کوتاه برد کرد.

پس از ادامه رزمایش‌های نظامی آمریکا با کره جنوبی و نیز پرواز جنگنده‌های آمریکایی در نزدیکی مرز‌های کره شمالی، پیونگ یانگ اعتراض خود را نسبت به تحریکات جدید واشنگتن ابراز داشت. خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که نفوذ بسیاری در این کشور دارد پیشتر دولت بایدن را تهدید کرده و خواستار آن شده بود تا واشنگتن از خشمگین کردن پیونگ یانگ اجتناب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66814
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن